nån här?
skulle bara vilja fråga en fråga… nån här som äter zoloft eller vet nån som gör de? vilke doser handlar det om då? god jul el nåt :-/
Jag åt zoloft. Minns inte doserna alls, och åt den inte länge. Fick dem emot depression och ångest, men de kan kanske göra annat med ;) Sök på den på fass.se så kanske du hittar något intressant.
Paulina
Jag har ätit Zoloft länge och doserna är från 15 mg, 30mg, 100 mg och uppåt om jag inte minns fel..
Men äter det dock inte längre då dom inte hjälpte mig så mycket, bytt nu till Efexor mot depression och panikångest i samtal med min läkare.
Men Zoloft fungerar olika på olika personer. Alla är ju inte lika där.
Hör med din läkare är nog det bästa.
Jag har ätit zoloft 50mg, funkade inte alls på mig. Jag blev apatisk.

Nae inte zoloft men sertralin. Det är ett annat märke bara men samma som zoloft.
Den högsta dosen jag ätit är 100mg men det går äta mycket mer. Äter 50mg nu för är mitt i att trappa ner den. För mig har det hjälpt kanon!
Men som de andra sagt, tala med läkaren.
Har också haft Sertralin då länge som är precis som Zoloft.. På 100 mg. Funkade väl ok på mig i början men snabbt ingen direkt verkan alls senare.
Har dock en annan medicin nu som fungerar lite bättre, Efexor mot depression panikångest..
Men rådfråga alltid med din läkare.