Anafranil?
Hej!
Har en liten fråga, är det någon som kan säga något om medicinen anafranil?

Ja vad vill du veta? jag äter numera den billigare men med samma inehåll..Klomipramin
Varma hälsningar Eva
Ja jag skulle vilja veta så mycket som möjligt om denna medicin. Är det en bra medicin? Har läst att det tydligen ska vara en väldigt stark medicin och biverkningarna är många osv. Så skulle därför vilja ha lite mer info om medicinen av dom som äter eller har ätit den.
Tack på förhand! :)
Jag vet att en medicin fungerar olika på olika människor men vill ändå höra lite om den.

Jag fick anafranil när jag var 18 år och det är nu 20 år sedan..jag ahr haft väldigt få biverkningar utav denna medicin så den har fungerat bra för mig iaf.Det först nu dom senaste årena som jag ahr kommit på att den inte har gett mig full effekt som förut.Jag har där emellan testat andra olika antidepressiva som inte har funkat alls på mig utan jag har reagerat konstigt på dom nyare antidepressiva..en blev jag agressiv utav en annan funka för min panikångest men inte för min depression osv. så nu är jag åter igen tillbaka till anafranil/klomipramin..
Det är väl vad jag kan säga om den..är det något mer du undrar över så är det bara att fråga 
Jag fick Anafranil första gången 1990, och fick (efter de första jobbiga veckorna) ett nytt liv!
Jag har under åren testat flera olika SSRI-mediciner, men de har slutat att fungera på mig. Jag förlorade min dotter i magen för 7 år sedan och har sedan dess ätit 2*75 mg Anafranil Retard om dagen.
Det sämsta är att sexlusten inte direkt är på topp, men jag orkar inte heller leva med panikångest och social fobi som jag led av förr.
Jag svarar gärna på frågor
kan jag hjälpa eller stötta någon så blir jag glad!

Ja jag började att fungera igen jag blev t.om mycket öppnare än förut,jag som alltid varit hemskt blyg utav mig kunde nu öppnna upp ett samtal och prata med andra utav det motsatta könet tex. så anafranilen har jag bara positivt att säga om men som du säger det är ju också individuellt.
Varma kramar Eva
Vad härligt att höra att din medicin hjälper mot panikångest - du har inte lust att berätta lite mer om hur dina panikångestattacker var innan och efter medicinering? Gärna i pm om du inte vill skriva öppet.
Har själv bytt sort precis och vet varken ut eller in just nu….
Besök mig gärna på Ronias matte
Tack så jätte mycket för era svar! Hoppas att den kommer att hjäpa mig med.
Kramar!