Tips på mediciner?
Jag tar Efexor depot 75 mg, Mirtazapin 30 mg, Theralen 60 mg och Zolpidem 10 mg.
Efexor och Mirtazapin är mot ångesten och depressionen, Theralenet för att dämpa den oro jag har främst på kvällarna som gör att jag har svårt att sova och Zolpidem är en insomningstablett jag tar när jag går och lägger mig.
Men har haft problem med medicinerna, upplever svimningskänslor, ökad ångest, självdestruktivitet, ingen aptit alls och dåligt med sömn trots medicinerna jag tar. Träffade läkare igår, och han sa att han ville inte höja mina doser för jag var redan så mycket medicinerad och att vi därför ska överväga att jag skriver in mig på sjukhuset igen eftersom jag handlar väldigt irrationellt när jag mår riktigt dåligt.
Men jag tänkte ändå kolla om det är någon som har förslag på alternativa mediciner som jag kan ta upp med min läkare när vi träffas nästa gång
Jag har ingen som hellst koll på medicinerna. Jag vet bara namnet på några olika jag har ätit. Det är ju svårt dessutom så mediciner kan fungera så olika på olika människor och beroende på hur de reagerar med varandra. En ordentlig utredning från läkarnas sida är väl kanske inte så illa ändå? Då kan de ju ta alla sina prover och kanske byta ut något osv. Det är tyvärr inte ovanligt att läkare sätter in en medicin utan att kika vilka andra mediciner patienten tar, och om några motverkar eller tar ut varandra. Iaf från det jag sett inom vården.
Hoppas det löser sig för dig!
Paulina