Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etiketterbehandlingmediciner
Läst 1875 ggr
Sidentass
0

Samma tablett - olika märken

Nu känns det som att jag börjar tvivla på vad som säger på apoteken när man hämtar ut sin medicin, man blir garanterad att märket inte har någon betydelse.  Äter sertralin mot panikångest som har fungerat bra hittills trots att det varit olika märken på medicinen. Men efter att jag hämtade ut den sista förpackningen med ännu ett nytt märke fick jag återfall igen..nu kan man ju inte veta om ångesten beror på just detta..eller något annat, men jag skulle vilja höra vad ni andra har för erfarenhet av sådana här saker..

Rocktjejen
0

Jag som äter Xanor får ofta ist. alprazolam och jag tycker inte dom funkar lika bra..har påpekat detta också men får till svar att det är samma innehåll..men jag märkte skillnad redan på första tabletten..

Sidentass
0

jamen där ser man, det är ju vi som käkar medicinerna som känner hur dom fungerar..

HannaM
0

Brukar ju vara olika hjälpämnen, om man har olika lätt för att ta upp hjälpämnena borde det väl ge olika resultat? Eller är jag ute och snurrar?

Muuu
0

Har fått olika reslutat jag med på flera mediciner jag ätit igenom åren, att det inte skulle vara någon skillnad är bara s**t snack. För det ÄR skilland. Be läkaren fylla i på receptet att läkemedlet inte får bytas ut så ska du får samma varje gång. Har för mig att det går att göra både för generika och för märken, men jag är inte 100%.

Apoteket kommer säkert att krångla men det är deras problem inte ditt.

Sidentass
0

#4 Tack för att du berättar detta..då känns det som att jag har lite mera råg i ryggen när jag går till apoteket, men samtidigt sa jag till min sambo att dom säkert kommer att krångla på apoteket o tro att jag inbillar mej det hela..,men det stämmer inte..har fått olika märken av sertralenet förr, dom har fungerat, men inte denna sista..nu känner jag mej visserligen riktigt ok idag..men det är ju inte att lita på att det får fortsätta så om jag inte får byta medicinen..

Sara
0

Om inte läkarna tror på att det är skillnad på olika märken så säg att du blir så psykiskt påverkade av det att ångesten trissas upp. De måste nämnligen ha en anledning till varför just du ska få ett (ofta) dyrare märke.

Sara

botakt
0

jag tar också Sertrallin och får olika förpackningar helatiden

mayolica
0

jag vet att läkemedel med samma aktiva substans (så kallade likvärdiga preparat)  kan fungera olika . på grund av att olika tillsatsämnen i dom olika preparaten ,kan göra att dom tas upp olika i kroppen och ge olika effekt.

en läkare förklarade för mej att det kan vara så. jag undrade om det var jag som inbillade mej , frågade om det var psykiskt . man kan ju bli knäpp om man inte får reda på hur det ligger till. apoteket och många läkare förnekar offta att dom kan ge olika effekt, det gör inte saken bättre att det gäller psyk-medicin.

~ mayolica ~

Karmatarerskanise
0

Jag får piller med samma innehåll. Enda skillnaden är tillverkaren. Inga ämnen är annorlunda.