Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etiketterbehandlingmediciner
Läst 1714 ggr
jen
1

nytt arbete-ångest

Nu äntligen har jag fått ett jobb.

Mitt förra jobb flyttades och jag blev arbetslös i våras.

Jag har mått skitdåligt av det, och min ångest har ökat succesivt.

NU har jag fått ett nytt arbete och ska börja imorgon. Och jag är dö-nervös! TÄNK om jag får en panik-attack?

Jag ska även börja äta serattilin nu. Men är det så smart att göra det nu? när man börjar att äta sånt så kan ju ångesten öka.

Vad skulle ni göra?  ska jag vänta med att börja med medicinen?

jen
0

godmorgon, ja svårt att sova hade jag. Och jag är jättenervös nu. Jag börjar kl 14.30 o slutar kl 00.15

jag har laddat  atarax

[aspie]
0

Oj oj, blir inte du trött av atarax?Förvånad Jag blir jätte trött av dom.

Lycka till med jobbet idagFlört

jen
0

jo, det är nackdelen att jag blir trött av atarax. jag ska försöka sova en stund på dan idag så jag orkar jobba.

tack

jen
0

det gick jättabra att jobba. Lite nervöst var det första dagen.

men andra dagen gick det jättebra, ett plus är att det verkar bra folk där :)

[Cute]
0

Fint att första dagen gick bra. Vad jobbar du som?

jen
0

montör på Ericsson

Mammi
0

Hej jen!

Hur har du gjort med sertralinet? När jag hör dig fundera över om du kanske kommer att må bättre nu när du börjat jobba, så låter det som du kanske ska ta och avvakta med dem ett tag. Så skulle nog jag ha gjort om jag funderade i dom banorna. Hade det varit riktigt " kört " hade du nog inte ens övervägt att vänta, eller vad tror du själv?

Jag själv äter just sertralin sen ca 1,5 år tillbaka och det gör mig mindre grubblande och gör att mina panikångestattacker har minskat.

Har funderat på att börja trappa ner, men vågar inte riktigt än, pga att jag nyss blivit uppsagd från min arb.givare där jag varit anställd i nästan 20 år….Rynkar på näsan Lycka till med allt, hur du än gör!

bo79
0

fattar vad du menar med ångest för nytt jobb, börja på mitt för 4v sen , o första  3 v va ett helvete, hade ångest varje dag, o börja få panikatacker igen, vilket ja inte haft på länge..tror de beror på förändringen,va trygg på mitt förra jobb, o alla viste att ja led av ångest, så d va cool…..men att börja om igen gjorde att panikångest atackerna kom igen, o massa ångest relaterade saker kom tillbaxs…men börjar må bättre nu, o har på nått konstigt sätt börja axeptera ångesten o e inte lika rädd för den.vilket e fett skönt…hoppas att du kommer må bättre!!!!!

jen
0

Nu har jag jobbat i en vecka. Det har gått väldigt bra.

Nu har ju jag tur som har flera av mina gamla jobbarkompisar på det nya jobbet som jag känner,så det känns lite mer avslappnat då.

De två första dagarna var jag orolig och fick lite ångest några ggr. Men jag tar atarax vid behov, och denna vecka har jag inte haft någon ångest alls  :)

Jag känner mig lite gladare áv att känna mig behövd igen. Och läkaren och jag kom fram till att vi ska avvakta med medicinen och se om jag mår bättre om några veckor när jag har jobbat ett tag.

kram på er alla!