Söker fler med diffus diagnos
Är en 29-årig tjej som är diagnostiserad med lite av varje (som så många andra med paniksyndrom och GAD) jag söker andra att bolla tankar óch liknande med gällande denna härva av allt som våra besvär innebär. För mig är livet ganska grått just nu, är sjukskriven och går i terapi och grupporganiserad sysselsättningsterapi en gång i veckan men utöver det är det väldigt begränsat eftersom min GAD/PÅ sitter så hårt att jag innte lämnar hemmet själv, det sistnämnda är det jag har mest jobbigt med eftersom det sätter självkänslan så oerhört lågt för allmäntillståndet. tror inte jag behöver beskriva närmare, ni vet nog vad jag menar ;)
Hittade hit till den här sajten idag så jag är lite förvirrad över hur allt funkar här, men jag hoppas iaf att detta inlägg hamnar på rätt ställe.
Kram Sara

Vi är här allihopa, alla brukar vara bra på att bolla så kör på. Det finns alltid någon här som ställer upp med varma ord och kloka tankar.
Härligt att du hittade hit! Jag hoppas att du kommer trivas här :)
Är det något du undrar är det bara att kontakta mig :) /Helena, medarbetare
Kramar till dig
Helena
Tack för dessa uppskattande rader :)
har precis fått 1 återfall o mår skit igen, o fattar va du menar att du inte lämnar lägenheten, men den här gången har ja bestämmt mig att ja ska värkligen försöka göra allt de ja får ångest för. o slippa leva me detta jävla handikapp, slippa få panik varje gång ja e på stan…o alla andra fobier man ligger inne me, den vanliga ångesten har ja på nått konstigt sätt lärt mig leva me, o även fasten den kommer jätte stark så tar ja de rätt bra, men panikångesten e svårare, då ja blir yr o får svårt o se tror ja att ja ska bli blind, o de börja svartna för ögonen, o de e fett jobbigt när man e i stan eller där de e mycke folk…
Vad bra att du har bestämt dig för det iaf. Mitt är nog lite blandat med utmattningsdepression för jag har precis som du verkar ha allmän ångest som jag lärt mig leva med, det är panikattackerna jag inte kan hantera och de kan komma överallt men oftast där det är rörigt. Problemet för mig är att jag inte ORKAR så mycket. jag orkar ta mig till terapi två gånger i veckan (en för samtal och en för aktivitet) efter det är min energi ganska låg för mer ordentliga göromål den veckan. Tjohopp vilket liv jag har ;D