Torgskräck
Hej, är det någon här som vet någonting om torgskräck och hur man kan lindra dettta.
Du menar en rädsla för att vistas bland andra (okända) människor?
Iaf var det en grej jag hade känningar av. Jag fick rådet att utsätta mig för det, i små mängder. Ex gå ut på stan när det var lite folk, och bara några minuter åt gången, senda fick jag öka detta. Det funkade för mig, men det är kanske inte altid ett alternativ för alla.'Lycka till!
Paulina

Ja det bästa är ju förstås att utsätta sig för det i små lagoma mängder varje gång annars kan det bli nog så handikappande om man inte vågar sig ut..såsom att gå i affärer,vistas på öppna platser med mycket folk,åka buss,tåg m.m. Jag har nämligen gjort så själv då jag lider av panikångest med agorafobi(torgskräck) Det är många ggr jag har fått gått ut affären gråtandes för att jag inte klarar av att stå i kön tex. men sen har jag gett mig på det igen och då har det ått lite lättare..likaså att åka buss..jag ahr fått kastat mig av bussar bara för o få komma fort ur..Det är jätte tufft och man gråter och gråter och anklagar sig själv också ibland.och oftast kan man känna sig trygg om man har med sig någon när man ska utsätta sig för det jobbiga..Här är också KBT en bra behandlings metod mot torgskräck..

jag stannar inne.
Mycket dålig ide, men jag klarar inte annat
:/ svava

Usch då Svava
Jag vet att det är jätte jobbigt så jag förstår dig..Det tog mig många år att pröva att utsätta mig för saker och allt går inte som en dans fortfarande..Förr kunde jag kasta mig iväg på saker och hänga med folk överallt..numera måste jag planera i förväg för saker som jag ska utsätta mig för..och bara det är jobbigt också..för jag vill ju ha tillbaka mig själv.vill inte vara så rädd för allting..