Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettdiagnoser
Läst 2921 ggr
davidia
0

depression,livskris,ångest.

det är väl den diagnosen jag har fått.jag har fortfarande inte förstått hur och varför man tappar suget,varför man inte vet vem man är helt plötsligt,varför ingenting är roligt.och varför det helt plötsligt bryter ut.jag tror inte heller att folk som inte vart där och känt hur det känns,vet eller kan hjälpa en.är jag helt fel ute nu?kan dom hjälpa?jag vet att jag är sjuk,men säger det aldrig och vägrar att acceptera det,jag väntar fortfarande på att det ska gå över bara sådär,tänk att få vakna en morgon och bara få vara helt frisk.att få känna att saker är roligt.att få känna sig riktigt glad,varför kan man inte bara få ha en riktig super bra dag nån gång?finns det nån mer här än jag som har en livskris?jag vet inte vart jag ska lägga denna tråden så det kan hända att den ligger fel…

Rocktjejen
0

Jag befinner mig ständigt i dessa kriser att inte vet vem jag är osv. och visst är det så att man bara vill må bra och att allt är roligt som du säger..Du har inte blivit erbjuden hjälp med psykolog,Kurator osv.?

Varma kramar Eva

davidia
0

jo då jag går hos en kontaktperson eller krisperson en gång i veckan nu.jag har även valt att tacka nej till bättre hjälp,psykoterapeft.pga att jag försöker komma igång själv.vet inte om det är rätt eller fel.men det lär märkas.jag gick för länge innan jag sökte hjälp pga att jag skämdes…annars hade jag nog blivit frisk fortare..vad ska man tex göra när tankarna snurrar för mycket?har provat det mesta men inget funkar..tror jag blivit lite känslig också,eller om det hör till.allt som går emot mig blir jag ledsen över,eller orolig.och tror att det aldrig ska gå över eller bli bättre.varje gång jag gör nått bra och det ser lite ljusare ut.så kommer alltid nått dåligt så jag sjunker igen..knepigt hur det är.

svava
0

personligen tycker jag inte att man ska tacka nej till hjäp som erbjuds. Det är så himla svärt att få komma till rätt vård, så hugg tag i det om du blir erbjuden.

Jag är så gammal nu så jag borde vet vem jag är, men ohh så fel det är, men jag tror inte att man någonsin riktigt vet. På en höft vet man, men saker händer i livet, och det formar om en och ens övertygelser.

Försök att inte vara så envis med *kan själv* utan ta emot hjälp där du får den.

kram //svava