Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettmin-egen-berättelse
Läst 1332 ggr
Madson
0

Det känns meningslöst:(

Hej!

Det känns så meningslöst nu, studerar och jobbar lite vid sidan om.

Jag hade hittat en gnista sen jag började äta min antidepp-medicin (6 månader). Var inne i en djup depression i flera år.

Nu känns bara allt så tråkigt och meningslöst. Man bara föds, lever och dör. Vad ska jag göra för att få tillbaka min gnista? Känns som att jag inte har något att leva för.

Det hade varit skönt om det bara kunde ta slut…

Kanske ett löjligt inlägg, men men…

paronskrutten
0

Ja, man föds, lever och dör. Vad är man om hundra år? Vad kommer jag bli ihågkommen för? Etc. så tänker jag med, det suger. Men man måste tänka på allt positivt, göra allt som faller en in..

Kramar!

Helena

DinJejja
0

Usch =/ Jag tänker lika dant.. Känner också att mitt liv är meningslöst.. Vad ska jag leva detta livet för igentligen? Jag har inte speciellt mycket att leva för känner jag.. Har ingen anning om vad jag ska göra för att ändra det. Försöker hitta på saker och ting men inget hjälper.. :/

Kram

Zaphix
0

Jag känner likadant, men försöker göra det bästa av situationen. Har så roligt jag bara kan så ofta som möjligt, försöka njuta av tiden man har på jorden.

Riktigt svårt, men det går… Ibland.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Sara
0

Födas - Leva - Dö.

Den egentlige meningen med livet är att fortplantera sig för att arten ska leva vidare. Om man tror på evelutionen.

Meningen med livet (om vi bortser från fortplantningen) är att ha så trevligt, gott, kul du kan.

Personligen skiter jag i att spara pengar för framtiden som är så långt bort så den inte är överskådlig, jag lever i nuet och sparar pengar till sånt jag vet jag behöver inom överskådlig tid, försöker spara iaf.

Sara

Madson
0

Tack för alla svar, nu känner jag mig inte lika ensam längre.

Fortplanta sig, det är ju något som allt levande gör och jag håller med. Men barn, det är inget för mig i nuläget. Just nu känner jag att jag aldrig någonsin vill ha barn. Jag lever också i nuet, dag för dag.

Kanske konstiga tankar?

Idag var jag inne i en affär och skulle köpa mjölk, när jag stod i kön började jag skaka och känna panik. Alla tittade på mig och jag kände mig typ som en utomjording bland allt folk…

Har aldrig förr haft speciellt svårt bland andra människor, men på senaste tiden har jag börjat undra vad folk tänker om mig.

DinJejja
0

Jag känner mig med jätte osäker när jag är ute bland folk. Speciellt när jag är själv. Mår jätteådligt av det. Känns verkligen skit. Tror alltid att alla andra ser ner på mig och att de är nåt fel på mig.. =/ även fast de förmdoligen inte är ngn som bryr sig om mig.. Men de är jobbigt