utmattningsyndrom eller ej
Måste bara berätta vad som sades hos min kurator i Onsdags förra veckan..har inte kunnat släppt det och vill gärna höra era åsikter.Jag har lidit/lider av utav utmattning i flera år till följd av extrem stress och det kommer ett par ggr om året.har tagit upp det förut för både läkare och min kurator men dom verkar inte förstå hur allvarligt det är.Nåväl efter att ha hittat Utmattningssyndrom på internet så tog jag således upp detta på tapeten igen i Onsdags.Säger då till min kurator att jag skulle vilja ha en diagnos på detta utav en läkare för att kunna få hjälp och förstålelse och sen svart på vitt vad jag lider utav..Svaret jag då får är..men har inte du diagnoser sen innan? jo svarar jag men inte på detta..nej säger hon det är inte aktuellt med det för det gör man bara om man ska ut i arbete och det ska ju inte du??
varma kramar Eva
Meh, det är ju klart att man vill veta vad man har, även om man inte ska arbeta, det kan ju bli problem i framtiden istället.. tvinga dom att göra en utredning!
Helena
Jag uppfattar det oxå som så att nu när jag har tillsvidare sjukersättning så behöver jag inte få fler diagnoser.
Jag frågade min terapeut vilka diagnoser jag har och hon svarade fibromyalgi och ångestsyndrom eller nått liknande.
Hon tyckte inte att man kan sätta andra diagnoser eftersom min sociala fobi eftersom det bara är just nu och inte ett varaktigt problem. Det hade varit skillnad på om jag hade varit schizofren eller nått liknande.
Men jag tycker att vaddå, jag har ju det nu så då borde diagnosen oxå vara det. Man kan ju bli bra från fibron oxå.
Sara

Tack paronskrutten du förstod vad jag menade
Sara! hmm knepigt sagt det där med social fobi..det är ju inte så lätt att komma över den i en handvändning.undrar om man inte alltid kankse kommer o han känningar utav den men att man kan hantera den bättre med rätt hjälp.
Jag tänker som såhär att en diagnos skulle göra det lättare för mig och ev behandlande läkare osv för att kunna få rätt hjälp..om nu ingen vill diagnostisera mig och det bara blir värre hur ska jag då kunna få den hjälpen jag behöver? ingen känner ju till vad jag lider utav..