smyger sig på...
aldrig sett denna sidan förut men nu känner jag att ångesten börjar smyga sig på igen, så jag vill väl bara skriva av mig egentligen.
allt känns så hopplöst just nu.
är på god väg att få allt jag ville ha. men nu är allt bara så annorlunda och jag har ångrat mig om allt.
tog för ca. ett år sedan kontakt med BUP och har haft sjukskrivning sen dess och diverse mediciner som jag slutade med i feb, mars i år. fick diagnosen depression.
har samtal hos en psykolog en gång i veckan.
har vart underbart att vara sjukskriven och jag har verkligen mått bra, för en gångs skull. trodde att allt skulle bli så bra, börja om gymnasiet denna terminen och jag är tillbaks på ruta ett. mår värre än någonsin känns det som…
kommer flytta till egen lägenhet nästa vecka, och ska nu börja praktisera ist för skolan. visst underbart allt jag ville ha, men nu nu vill jag bara lägga mig under täcket och aldrig mer vakna…
vet inte vad jag vill få ut utav tråden men ibland är det väl bara skönt att skriva av sig lite antar jag….

jo, det är skönt att få skriva av sig ibland.
Men jag hoppas att du har fått någon bra samtals-kontakt, som du kan tala om för, hur det känns just nu.
Gör det, tala om att nu känns det så här, så kanske ni kan komma på, vad du behöver. Kanske kan du välja att börja medicinera igen, kanske är det för mycket omställningar på en gång; trots, att du har önskat det själv.

#1 jag har en jättebra psykolog som jag pratar med en gång i veckan.
tyvärr orkar jag inte gå dit längre, vill inte riva upp allt och sitta där och prata. så nu har jag missat 2 tider…
har sagt nej till lägenhet nu eftersom jag känner att jag inte klarar av att flytta när jag mår så här. funderar på att börja plugga på distans men just nu är orken på noll…
förstår inte hur jag ska orka hålla huvudet ovanför ytan längre….

DU,,, om du har missat två tider dit, pga. dåligt mående, då är DET en anledning till att gå dit, kom igen nu, jag peppar dig.
Det att du skrev hit för att du mår dåligt, är ju bevis på att du behöver fortsätta att gå dit för att prata, det är det som du förmedlar just nu.