OT - Fler som är vakna nu just????
Kan inte sova i natt…Har varit in på psyk i en vecka och då fått så mycket mediciner att jag bara sovit i princip. Så nu vekrar det som om kroppen sovit klart för ett tag
Är du fortfarande vaken så finns jag här
Usch för att ligga på psyk. Har iof aldrig själv legat på psyk, men min dotter. Och så har man ju hört av andra hur hemsk det är. Är det verkligen så hemskt som man hör?

Psyket har sin för och nackdelar…. det värsta för mig var att inte bli trodd. Jag menar, jag var ju där för att jag var sjuk, hade lpt och läkarna hade fått för sig att jag hade noll sjukdomsinsikt samt att jag inte visste något om mig själv. Vilket gjorde att ingen lyssnade på mina tankar om mig…
Jag blev också utsatt för sexuella övergrepp när en skötare taffsade nattetid samt blev totalt ignorerad när jag försökte berätta om min spyfobi när jag delade rum med en tjej som hade magkatarr.
Utöver det så har jag några gånger kännt att det faktiskt är skönt att få komma in och inte behöva ta ansvar för något och bara vila, borta från all städning matlagning och "hemmastress".
Jag har tvådelad uppfattning. Att ligga inne på en psykiatrisk avdelning säger jag nej till. Jag personligen tycker att jag blir sjukare att vara inlagd. Men vid några tillfällen har det varit nödvändigt att lägga in mig, men mina läkare respekterar min önskan, så då har jag legat på medicinavdelningar, som MAVA. Och där har jag trivts, precis som #2 säger, är rätt skönt att komma hemifrån, bli ompysslad och inte behöva stressa över något.
Sista MAVA-turen var personalen så otroligt gulliga.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...