Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etiketterposttraumatiskt-stressyndromptsd
Läst 1786 ggr
LinnB
0

ny och vilsen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Eftersom att jag är ny här ville jag presentera mig.
Jag heter Linn, jag är 17 år och för 2 år sedan fick jag diagnosen posttraumatiskt stressyndrom.
Jag har egentligen aldrig riktigt pratat om min diagnos, knappt att jag förstått mig på den. 
Med tanke på hur mycket jag blundat för mycket svårt här i livet så blev jag snudd på överlycklig då jag hittade detta forum. Har suttit och läst igenom mycket, och jag blir både glad och faschinerad. Vilka enormt starka personer det finns här.

Efter regn kommer solsken.
Det är så det kallas, va?

Tack för mig!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Rocktjejen
0

Hej!

Vad roligt att du hittade hit varmt välkommen ska du vara..Glad

Här stöttar vi varandra så gott det går inga hårda ord eller så utan vi förstår bara..det tycker jag är skönt med denna sidan iaf.hoppas du också känner det så smånigom kankse.Glad

Nu blir det o natta kudden ett par timmar.

Varma kramar Eva

paronskrutten
0

Hej, Linn :) Kul att du tycker om forumet, jag hoppas att du ska trivas lika bra i framtiden också :)

Är det något du undrar om sajten är det bara att pm:a mig och fråga :)
/Helena, medarbetare

Helena

[aspie]
0

Hej Linn

Vill oxå hälsa dig varmt välkommen hitGlad Jag har oxå PTSD tror min psykolog.

Kramar/aspie

Zaphix
0

Välkommen, "roligt" att fler hittar hit och kan få hjälp. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

lightseeker
0

hej, Linn.

Jag har också fått diagnosen, PTSD och förträngde min uppväxt under halva mitt liv.
Nu har jag kommit vidare och önskar dig detsamma.

När man har fläktat och flytt sig igenom livet, så behöver man stanna upp och se demonerna i vitögat för att finna läkning.
Du får gärna höra av dig till mig, om du behöver stöd eller skriv här.

zmulan
0

Välkommen hit!! Hoppas du kommer trivas!! =)

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Cat
0

Ju fler destå bättre, VÄLKOMMENSkrattande

blackangel
0

Jag lider av det samma pga av att jag som nybliven ung mamma drabbades av en allvarlig sjukdom som innebar flera manaders sjukhus samt ett ars dialys innan jag fick min mors njure, ja sen ska man fa panikangest m.m kul jul hehe. Men med hjalp av seroxat samt akupunktur haller jag mej flytande;)

LinnB
0

Tusen tack för det varma välkomnandet! Glad

Min diagnos uppkom då jag träffade en kille som kanske inte var den snällaste och raraste personen i världen.

Idag har det varit en jobbig dag på skolan. Eller skolan och skolan, jag går väl inte direkt där.
Ett av de större problemen i vardagen är väl egentligen folk som inte förstår. Eller ännu värre (som idag) - folk som inte tror på en.
Det är dagar som denna man önskar att man aldrig steg upp. Men här sitter jag, 12 timmar senare, och inser att jag ändå klarat mig genom dagen utan större besvär, trots de jobbiga samtal jag haft idag. Jag är stolt!

Kram på er alla!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?