mera mediciner..
Idag pratade vi om mediciner. Jag vill inte ha, inte alls. Vården vill att jag börjar äta centralstimulerande.
"Du har ju inget att förlora på det."
Det var det dom sa innan jag började äta antidepp också (visserligen under tvång) jag förlorade något på det.
"Vad? Du mådde ju inte sämre?"
Nej, nej det gjorde jag inte, bortsett från att jag var zoombie, inte har känt något under dom senaste två åren av mitt liv samt haft ett obefintligt sexliv tack vara mediciner. För inte fan mådde jag bättre.
Deras enda motivering är fortfarande "Du har ju inget att förlora"… tror dom på riktigt att jag kommer äta mediciner på grund av att dom säger så?
Men gud.. jag tycker att du totalvägrar, vad ska dem göra om du bara vägrar svälja?
Varför försöker dem tvinga på dig mediciner?
Styrkekramar
Helena

Dom kan inte göra något konkret. Men att inte sammarbeta med vården är dumt. man kan bli stående utan dom. Jag är där frivilligt och bör samarbeta med dom annars kan dom faktiskt säga att jag inte får komma. Utan läkare, ingen sjukskrivning, utan sjukskrivning inga pengar (eller jobb vilket leder till psykakuten)
Anledningen till att dom kunde tvinga mig senast var att jag låg inne med lpt och hade liksom inget att säga till om.
Och varför jag ska äta dom?
"Jag har sett hur hjälpta NI blir av dom"
Det har du iofs rätt i, att det är dumt att inte samarbeta med vården.
Jaha.. förstod jag det rätt när dem menar att alla mår bättre av det?
Helena

Ja VI störda sjuka människor mår tydligen bättre…
Gaah, vad vården kan vara konstig ibland, det är ju dem som ska kunna mest
Helena

Men hanna alla mediciner funkar dock olika på oss alla.men nu hade du väl ockå redan gått igenom några stycken har jag för mig? men jag förstår dig samtidigt om du inte vill..jag vill egentligen inte heller men jag har varit så inbiten i det i nu 20 år så jag vågar inte vara utan..Kram på dig
Missförstå mig rätt
Men jag håller med om att du inte har något att förlora. Om du provar och de inte fungerar kan du alltid sluta. Visst du har förlorat några månader men vad är de gemfört men kanske flera år av att må dåligt.
Jag vet inte vad du har för diagnos och bakrund så de kanske är fel av mig att uttala mig, men jag har själv varit i vården länge och ätit många mediciner. Dom flesta med dåligt resultat.
Tycker inte man ska ge upp för de gäller att hitta rätt medicin i denna djungel och vill du inte får dom acceptera de.
Lycka till

Jo, dom säger att dom accepterar mitt val.. men som sagt.. inget sammarbet, ingen vård, inget sjukintyg, inga pengar, jobb, låst psykiatrisk avdelning..
Det är upp till mig men egentligen har jag inget val.