Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettakut-stöd
Läst 2669 ggr
svava
0

Inte rädd för att dö

Jag ber varje kväll att få ett slut på skiten.

Men ngen hör.

Jag hörde en gång när min pojkvän drunknade, så sa prästen
De Gud älskar tar han hem snabbt

nu är jag ju inte troende på en sådan gud, men det känns orättvist att han som var så levnads glad inte fick livet, medan jag som inte vill ha det var tvungen att bli kvar.

jag mår inget bra vänner.. inte alls.. Nu är bara akutmottagningar öppna och jag vill inte till det..
så jag skriver en en rad till er

kram   

Senixus
0

Åhh sava… vad jag önskar jag kunde ta bort ditt dåliga mående.

Du är en så underbar människa så jag önskar dig att deppen ska försvinna så snart som möjligt. Vet med dig att vi finns här Sava… vi lyssnar & ger råd om vi kan.

Du är ovärderlig… även när du inte anser så själv… glöm aldrig det vännen

*Kram*

Sara
0

Tänk vad underbart det hade varit om man var troende, att veta att man får komma till himlen när man dör.

Tyvärr anser jag att religioner som kristendomen, islam m fl, mest är verktyg för att kontrollera andra människor. Jag är alltså inte troende.

Jag hoppas att du mår bättre idag! Kram

Sara

svava
0

Jag tycker inte heller om Religion.  Jag gillar det inte alls. och finns det en himmel så finns det en baksida, hmmm vad kallas det nu igen,,, ja visst ja, helvete och där vill man ju inte hamna, hedning som jag är hehehe.

jag är ärligt talat väldigt mätt och trött..

kramisar

svava

[aspie]
0

Jag tror inte heller på religioner. Men jag tror på Jesus

zmulan
0

*kramar om *

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Rocktjejen
0

Hej svava!

tråkigt o höra att du mår så dåligt och har tankar om dödenGråter

Vad är det för tankar som mal runt i ditt huvud när du känner så här vad får dig att tänka att du vill dö? Har det alltid varit så här?

Och jag förstår dig mycket väl att du inte vill uppsöka akutmottagningen..där får man knappast någon förståelse eller tröst..Iaf enligt mina egna erfarenheter.

*tänker på dig*

Kram Eva

paronskrutten
0

Usch då, Svava.. hoppas du mår bättre snart
Kram!

Helena

svava
0

Eva.. ja det är så konstigt, jag har alltid så länge jag minns inte viljat leva.

Jag tänkte på det igår kväll och att man inte får hjälp att avsluta sig om man så önskar. Man får efter ungefär 4 år av terapi och prat byta kön, men man får inte dö. det är orättvist..

Citronmeliss
0

Åh, älskade Svava!

Om det ändå fanns ord vid sådana här tillfällen, men tyvärr finns det inga. Ibland tycker jag också att man ska få sluta leva när man inte orkar, men det får man inte säga högt!

Det är nog bara du och Veyla som "vågar" uttala de tankarna, upplever jag det som!

Men jag är egoistisk och jag vill inte att de som är så nära mitt  ska dö. jag vill inte det..

Men då handlar det helt plötsligt om mig och mina behöv och önskningar i stället för om dig och dina.

Jag är så kluven i frågan..

Rätten att slutgiltigt få bestämma över sitt eget liv. 

En rättighet som annars är en av de få "principer" som driver mig frammåt, rätten till våra egna val och till självbestämmande, det blir ju åsidosatt i denna fråga..

Så gott som allt annat i livet får vi, även om vi inte kan bestämma helt, vara delaktiga i utom just detta, att få bestämma om vi orkar och vill leva eller ej..

Ja, som du vet Svava så kan man få byta kön, man får avbryta graviditeter..osv

Men inte bestämma om sitt livs vara eller icke vara..

Vem är jag eller någon annan att döma, när man inte längre har kraften att orka leva..

Så gott som hela mitt liv har jag försökt motivera andra att orka, att vilja leva lite till och lite till.. men det gårt inte att vilja åt någon annan i längden. Inte om inte viljan finns där, längst inte..

Finns det något rätt eller fel i detta..

Jag kommer att fortsätta att försöka.. men jag vet inte om jag gör rätt!

Kram, Svava min fina vän!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Citronmeliss
0

Svava om någon hör dig, så vill jag att den i stället ger dig glädjen att leva lycklig..du är värd det så mycket!

*Kramar om dig*

svava
0

Citronmeliss, du är så fin. Visst fortsätter jag, inte skulle jag vilja såra mina barn så illa. 

Men jag kan inte säga att jag är lycklig över det. Just denna viktigaste frågan vi har, får vi ingen hjälp med.

Det är som du säger lagligt att släcka ett liv som inget ont gjort, kanske bara kommer olägligt i en karriär. Det gör mig ont.
Det är så mycket ondska i världen, jag orkar inte se nyheterna längre, folk mördar för en tia!!!
Barn svälter om dom inte blir ihjälskjutna, medans andra glider omkring på en räkmacka hela sitt liv. Visst dom behöver inte vara lyckligare för det, men då har dom en chans att hjälpa…. äääcshh jag glider ur ämnet.

Låt oss efter moget övervägande välja.

Imagine

you may say that im a dreamer …… hope im not the only one

Ylva-Li
0

Ah svava vännen.. Jag önskar sa att jag kunde laga dig..
*skickar plaster, rosor och allt värme jag kan hitta*

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

svava
0

Kanske stråd.

lite trasiga o knasiga är vårt trasdocksgäng..  

Citronmeliss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Precis så är det Svava!Glad Massor av tråd är bra till oss trasdockor..Flört

Kramar dig hårt vännen!

Ylva-Li
0

Jag älskade trasdockorna! Alltså måste jag ju älska dig Svava! ;) <3

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

svava
0

tack Ylva_li för den tanken. Det är det nog låååååååååååångt ifrån alla som  gör.
Men jag är glad att jag här har så  fina vänner

[aspie]
0

Svava

Det är så mycket ondska i världen, jag orkar inte se nyheterna längre, folk mördar för en tia!!! Barn svälter om dom inte blir ihjälskjutna, medans andra glider omkring på en räkmacka hela sitt liv. Visst dom behöver inte vara lyckligare för det, men då har dom en chans att hjälpa….

Precis så tänker och känner jag oxå. Jag orkar inte med nyheter heller, vare sig på tv eller i tidningen. Det räcker med den ondska man ser i sitt dagliga vanliga liv. Fattar inte hur grymma människor kan bli egentligen. Det känns som om jag inte hör hemma här på denna planeten alls. Jag kan inte förstå ondska.

*Kramar om dig*

paronskrutten
0

Nyheterna borde vara uppdelat, så att man slipper se det där makabert hemska om man inte vill det..

Helena

Citronmeliss
0

Jag har också börjat hoppa över eländet. Det mesta är dessutom så vinklat att det känns onödigt att ödsla sin tid på det, oavsett vad det handlar om numera..Obestämd

HannaM
0

#17 är med dig, jag kan inte förstå ondska.. kan inte förstå hur man bombar ner folk som aldrig gjort en nått… varför ska stackars människor som aldrig någonsin velat annat än att ha lugn och ro behöva mördas brutalt av soldater inför sin barn. 

Jag är rädd för mänskligheten.