Ursch vilken Natt/morgon
vaknade vid 3 tiden i natt med värsta ångesten, visste inte vart jag skulle ta vägen.
Då gjorde jag något fult som jag skäms som en hund över.
jag hällde upp två groggar som jag svepte efter varandra i ren panik.
Men vad fasiken gör man, jag kan ju inte springa runt i lägenheten som en idiot och väcka upp och skrämma slag på ungarna, och jag var bara tvungen att ha i mig något som värkade snabbt så en sobril var otänkbart eftersom det tar ca 1 timma innan den verkar.
Sen satt jag här lugn visserligen men kände mig som världens dåligaste människa och skämdes som en hund.
Nu har jag ju haft min ångest sedan jag var 17 år och är i dag 42 så det var inte första gången jag dämpar ångest med alkohol när jag inte sett någon annan utväg.
Sen är det ju inte heller så att jag fortsätter att dricka, utan jag häver panikattacken sen är det bra.
Jag har heller inga alkoholproblem så egentligen vet jag inte varför jag skämms så.
Men det är bara något som finns i mig, varifrån det kommer vet jag inte men jag skäms endå för att vara så jävla svag.
Sen vet vi ju alla att metoden inte är att föredra för alla fixar det inte utan fortsätter.
Finns det fler därute som gör likadant ?? eller är det bara jag ??
Nu ska ni veta att detta händer kanske en två gånger per år, men jag kan endå inte låta bli att skämmas över det.
Suck !!! sen sitter man här med dåligt samvete för att man är en sån ynklig och svag liten person ……….

Nä här har du en till….
hoppas ångesten lättar snart!!
Kram Zmulan
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Först å främmst… du är inte en ynklig & svag människa Mizzi. Hade du varit det hade du väckt upp allt å alla för att de skulle *tycka synd* om dig. Så den tanken slår jag helt bort nu
Men visst kan jag förstå att det är jobbigt. Och att döva med alkohol… har gjort själv nån gång. Jag kan ta ett par glas vin till maten typ (nån gång väldigt sällan), om jag haft en gnagande ångest hela dagen men för övrigt mått bra. Då vill jag liksom bara få bort ångesten med liksom. Inget kul å ha ångesten ligga å krypa när man mår bra för övrigt ju *hmm*
Så vi är alltså inga dåliga människor.. vi har bara ett pissigt psyke som jäklas med oss. Men vet du… det gör att vi kan ha mer förståelse för andra människor än vad de *friska* många gånger har… och det är ju inte helt fel 

Guuud va skönt att höra att jag inte är själv 
Tack för era svar, och #2 Visst är det så att man lärt sig ha förståelse för andra på ett annat sätt tack vare ångesten.
Undrar om man haft samma empati för andra om man inte haft sin ångest …… självklart så hoppas jag ju det men man vet ju aldrig.
Kan bli så fruktansvärt arg i bland på folk som bara dömer andra, men vad vet dom vad som ligger bakom och orsaken.
Här är en till
För min del är alkohol det som hjälper mig mot min ångest bäst. Tog upp det med min läkare. Hon sa att tyvärr är det så