Vad är det nu då?????
Fattar inte vad det är för fel på mig nu då. Helt plötsligt börjar hela kroppen skaka. Händer och ben darrar så jag får svårt att skriva och benen skakar så jag knappt kan stå. Känner att jag är spänd som en fiolsträng. Biter väl snart sönder tänderna. Fy så äckligt otäckt det käns. Händerna och benen lever sitt eget liv just nu
Undrar om jag vågar cykla till affären, behöver ju handla
Tog en xanor, det kanske lugnar ner sig om en stund
#1 Kan panikattacker bli såna
?
Hade panikångest när jag var ung och det var inte alls som nu. Men det kanske finns olika varianter där oxå, inget förvånar mig längre
Hjärtat gallopperar nästan varje dag på mig i "normala" fall
Nåja, jag tog ju en xanor och blev bättre efter en stund, så nu har jag handlat och donat lite. Ska snart lägga mig på soffan framför tv:n och koppla av.
Kramen till dig…
Skönt. :)
En panikattack kan nog bli hur som helst. Mina brukar iaf resultera i riktiga spasmer.. jag krampar i hela kroppen. När jag lugnat ner mig kommer tårarna och sen brukar det kännas lite bättre. Oftast behöver jag sova efteråt för det är så fysiskt uttröttande.
*kram*
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Ja du min lilla granat..
Det låter ju som en kraftig ångestattack…
Och visst kan attackerna se olika ut, både i styrka och symptomen kan vara lite olika och variera…..
Med tanke på att Xanoren gav en bra effekt så kan du nog utgå från att det var så.. Skönt att det släppte igen även om det var mycket obehagligt så länge det varade..
Kramar från Melissen
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta

Känner igen symtomen… kan oxå få så där. Tack o lov brukar det inte gå så långt. Det det är riktigt läskigt när det blir så!!! Skönt att det blev bättre… tänk om man bara en dag vaknade o allt var bra… aldrig mer en ångest attack…. *drömmer*
Var rädd om dig "tant" =)
Kram /Zmulan
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/
Tack mina väner,Ylva-Li,Melissen och min lilla Zmula
!
Ja men då var det nog som ni säger. Känner att den är på G igen. Typiskt, det räcker med att jag är vaken i ca 10 min så kommer den obehagliga känslan av att hjärtat rusar och ska explodera ut ur kroppen. Går det att bli fri från detta övehuvudtaget?
Vad jobbigt Ylva-Li, att få spasmer i hela kroppen. Kände igår efter xanor när jag lugnat ner mig att jag blev helt knockad, somnade och vaknade nyss…
(05.00)
Jaha min lilla Meliss, du innehar många kunskaper har jag förstått. Så du tror oxå det var en kraftig ångestattack.. Ja ja , är glad att jag har xanor även om den är beroende framkallande. Tar ju ändå så låg dos säger läkaren stt det inte gör något.
.
Lillla Zmulis, så glad jag blir över att kunna glädja dig över att kalla mig "tant" he he he he.
Ni är så goa och jag är så överlyckligt glad över att ni finns. Var rädd om er, vi är många som älskar er och behöver er.
Love you!
Kramar/"Tant" aspie
Ja, jag tänker då inte kalla dig tant, du som är så ung?
Men du, jag kom att tänka på en sak.
Har du kollat ditt blodtryck nyligen? Kom nämligen på att min man fick likande symptom som du beskriver och trodde att det berodde på ångest som blev riktigt jobbig ibland, som attacker.
Nu var det säkert så också och han åt även medicin för depression och ångest, men faktum är att när det upptäcktes att han fått högt blodtryck och han fick börja medicinera mot det så minskade de obehagen väsentligt!
Tänkte inte alls på det när jag sist skrev, att det kan var värt att kolla bloctrycket för säkerhets skull, om du inte har gjort det nyss. Ville bara tipsa dig om det!
Kram, från den väldoftande..till aspie den unga..
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
Halloj du väldoftande
Det var inte så länge sedan jag kollade blodtrycket och då var det ok. Men jag ska ta det med doktorn för säkerhets skull när jag ska dit nästa gång om ett par veckor.
Annars har jag hela livet haft på tok för lågt blodtryck. Det var så lågt att jag nästan svimmade när jag åkte en gammal låååångsam hiss(sant)
Själv tror jag mer på panikattack, men det är ju alltid bra att göra en extrakoll. Tack Melissen *kram*
Så du vågar inte kalla mig för tant, din fegis… ha ha ha…
Kramar om den väldoftande sloken
/den unga tant aspie, som egentligen inte alls är tantig, men har funnit det riktigt roligt att kalla mig det… hi hi hi