Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etiketttotalt-onödigt
Läst 2603 ggr
Maki
0

Hunddagis!

Måste bara berätta…

Började jobba på hunddagiset 4h om dagen här i stan igår! Asmysigt! Svårt att ta mej upp på mornarna bara, men jag har bil den här veckan iaf :)

Slipper träffa massa folk, är bara hon som har dagiset och hennes dotter som jobbar där och dom är jättesnälla båda två, trivs rätt bra med dom :) Jag behöver inte ens träffa hundägarna om jag inte orkar :D

Kom en liten svart dvärgspetsvalp på 4månader idag som jag är helt jättekär i :*

Jag hoppas verkligen att jag klarar av det här, för jag älskar attsitta och gosa med hundarna och jag får motion som jag

väldigt mycket behöver. Just nu känns det kickass iaf :D

Rocktjejen
0

Hej! Det låter jätte härligt håller tummarna för dig att det går braGlad

Djur tycker jag är underbara att umgås med när man inte mår så bra ja för övrigt också..kravlös kärlek också är det..dom dömer en inte för hur en beter sig eller hur man ser ut bla.

Jag tycker det låter jätte kul för dig..

Kram Eva

Maki
0

Thx :)

Precis, det är helt underbart :)

Och djur kan ju inte föra saker vidare till folk, det tycker jag är en otroligt stor trygghet.

Kram

Senixus
0

Underbart… Hoppas allt ska fungera för dig med Hunddagiset Glad 

Själv är jag ju på katthemmet i stan… så underbart att ha något vettigt att göra & samtidigt få så mycket kärlek.

Som sagt… Lycka till & jag håller tummarna att det ska fungera superbra för dig :hug:

Maki
0

Thx :)

Ooh vad mysigt! :D Ja, vilkorslös kärlek och pussar :*

Tack, detsamma :)

kram

paronskrutten
0

Oh, så härligt :) Det finns inget bättre än djur :)

Helena

zmulan
0

Vad häfftigt att du får vara på ett hunddagis!! Ja djur är fantastiska… trogna o ärliga, vad vore vi utan dem!!??

Värme /Zmulan

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Maki
0

Mm, djur är helt underbara ^__^

Och dom har så olika personligheter, det är rätt fascinerande att se när dom är så många :D

Man utvecklas själv en hel del också, känns som att jag växer på något vis, lär mej mer om livet typ :P Samtidigt är det ju också ett rätt stort ansvar, vilket skrämmer mej ><

Det enda lite större problem jag har är att ta mej upp på morgonen då det känns som att det inte spelar nån roll om jag tar mej dit eller inte, men när jag väl är där så älskar jag det :)

Kram

Citronmeliss
0

Hej, Maki!Glad

Hoppas att allt känns och funkar bra nu när det gått några dagar.. Att du kommer upp på morgonen osv, för precis som du skriver så kan ju det vara jobbigt när man inte är van och lite "pirrig" inför det nya!  

Tycker det lät som en bra lösning att inte behöva träffa alla hundägare i början mer än om du själv vill. Då slipper det att bli en jobbig faktor och du kan istället koncentrera dig på hundarna och deras skötsel, pefekt!

Hur många platser finns där? Går ni ut och går med hundarna varje dag, eller är det rastgårdar? Tar de emot alla hundar, både vuxna, valpar, tikar och hanar? Vet att det ser lite olika ut på dagisen. Är nyfiken på hur det funkar på "ditt" hunddagis!

Jag är ju själv hundägare sen många år och har för tillfället tre egna underbara hundar och hunddagis tycker jag är ett jättekul ställe att vara på både som praktik och som jobb..

Lycka till med vovvarna!

Kram, Citronmeliss!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Maki
0

Hej Citronmeliss! ^__^

Jorå, det går bättre och bättre, men jag oroar mej lite för hur det ska gå till veckan då jag inte har bil och dessutom ska till sjukan på tisdag direkt efter praktiken :S Blir väll rutiner allt eftersom och min trötthet lär väll försvinna om några veckor också hoppas jag :)

Ja, det är jätteskönt att slippa prata med hundägare och folk som kommer in och ska handla i deras lilla butik, kommer dom in i köket där vi har en del av hundarna är det bara för mej att tralla iväg till nån av boxarna, kolla vatten eller något :)

Tror dom kan ta uppemot 35-40 hundar, de flesta små hundarna är i köket och resten är i boxar ungefär 2-3st i varje. De har en rastgård på baksidan och vi går med alla hundar på förmiddagen, vet inte hur dom gör på eftermiddagen då jag inte jobbar :P Dagiset ligger i en källarlokal, de funderar på att flytta upp butiken till markplan så de får plats med fler boxar så dom kan ta fler hundar :) Vi brukar gå till en tennisplan som ligger ungefär 200m från dagiset så hundarna får springa runt därinne :) Massa skog och grejer alldeles i närheten också så det blir skogspromenader varje dag ^__^ De tar emot alla hundar som får plats oavsett kön, ålder osv :) Hundarna lär sej ju hur det funkar efter en tid och då går dt bättre, många är ju nervösa i början. Vi har en liten mops som aldrig varit med andra hundar som helst sitter i knät hos nån, men han har börjat sniffa runt lite nu 4e dagen han är hos oss :)

Oh nicu nicu :) Vad är det för raser? :) Ja, hunddagis är mysiga ställen :D Brukar också vara awesome människor som har det, iaf enligt min erfarenhet xD

Thx ^^

Kram

Citronmeliss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åh, vad kul det låter, Maki! Glad

Det verkar vara ett riktigt stort "dagis" då och större lär det ju bli om de kan utöka som planerat..

Visst är det fantastiskt att få så många hundar att trivas tillsammans och att det blir bråk så sällan som det blir.

Kul med den lille mopsen, det blir nog "hund" av honom med, efter ett tag.. *ler*

Ja, det är ofta sympatiska människor som håller på med detta enligt min uppfattning..(fast jag har ju inte träffat alla, haha..)

Hoppas det fixar sig nästa vecka så att det fungerar för dig med resorna och när du ska till "sjukan".. men det ska nog gå bra, eller hur..Flört

Jag har två vallhundsblandningar och en liten sheltie, mysiga vovvar alla tre, mina goa kompisar!Tungan ute

Kram, Citronmeliss!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Maki
0

Jao :D

Hehe, ja det blir han nog ^^

Mm, så är min uppfattning också :)

Jao, i värsta fall får jag sno pappas bil xD

Ååh vad fina dom är :D