Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettdiagnoser
Läst 1454 ggr
[aspie]
0

Vad är skillnade?

Vad är det för skillnad på extern depression och "bara" depression?

Någon som vet?

Citronmeliss
0

Aspie, du menar kanske en depression som är orsakad av yttre faktorer i stället för att komma från insidan… om du förtår hur jag menar..Glad

*Kramar dig*

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[aspie]
0

Vet inte vad jag menar egentligen. Såg att det stod så på nätdoktorn sida. Skulle skriva en fråga till experterna där och då var man tvungen att lägga frågan under depression eller extern deppression. Inte sjutton vet jag vad skillnaden är, men det låter troligt det du säger. TACKSkrattandeoch KRAM

Citronmeliss
0

God morgon!Glad

Kanske du ska skriva till nätdoktorn och fråga det då, hahaRäcka ut tungan

Förlåt mitt dåliga skämt, men det är bara till att fråga under depression så får de flytta på den om det skulle visa sig att den hamnat fel..Flört

Men en depression kan ju utlösas av många faktorer tex så kan den ha samband med en yttre faktor som, nära anhörigs död, eller nån annan svår händelse som gör att man blir deprimerad.

Annars kommer den utan egentlig orsak (och varför ja därom tvistar de vise) och ses då som en psykisk sjukdom, däri ligger skillnaden.

Kram!Glad

[aspie]
0

God morgon ! Jo, det verkar vettigt. Vad du vet mycket förresten! Att jag inte tänkte på att ställa den frågan till nätdoktorn då… ha ha ha ha. Ja ja det löser sig nog med detSkrattande

Citronmeliss
0

Hahah vad kul vi är..

[aspie]
0

Mycket kuliga…To funny