Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettpaniksyndrom
Läst 1153 ggr
[LucyInTheSky]
0

Skriva av mig..

Hade världens idiot utbrott igår kväll.. Mådde skit, trött, sur, arg och ångest över att behöva åka upp till mina svärföräldrar i helgen.. Jag blir alldeles panikig så fort vi har bestämt att vi ska upp till hans föräldrar. Det finns många anledningar till det men jag trivs verkligen inte där och jag känner mig inte välkommen. Jag mår illa och vet inte var jag ska göra eller säga. Sen finns det massa bråk som ligger i luften.. Som dom bara ignorerar. Jag blir så arg och trött.. Och Rasmus verkar ta det så lätt.. Eller så är jag bara dum i huvudet.. Mig det är fel på..

I går gick allt ut över Rasmus.. *suck* Han fick ta all min ilska och jag blev ännu mer arg och ledsen när han inte sa det rätta sakerna.. Nu känner jag mig usel.. Skit usel.. Och så jäkla trött.. Attaraxen gör mig helt seg i huvudet. Jag orkar inte må så här hela tiden upp och ner. *bläk*

Jag har väldigt svårt att köpa saker åt mig själv.. får dåligt samvete av att handla kläder och skor osv.. Denna månaden fick Rasmus mycket bra lön och vi hade gott och väl så det räckte att handla nya kläder.. Eftersom jag ägde ett par byxor och en bh ungefär så gav han mig 2000kr i handen och sa att nu åker du ut och hittar nya kläder.. Kom inte hem förens du handlat upp dem. Och ja, det var kul! Jag handlade nya byxor, skor, bh, ett par t-shirts.. Allt jag behövde. Men så fort jag satte mig i bilen med mina nya saker. *pang* Jag hade gjort av med MASSA pengar på bara mig.. Jag mådde jätte illa.. Ville gå tillbaka med sakerna. Men vågade inte.. Jag blir så trött på mig själv! Jag behöver ju kläderna, kan ju inte gå naken precis.. Men denna jäkla ångest..

Igår kväll var inte min kväll helt enkelt och det sitter i idag.. Och idag hade jag bara velat ligga under mitt täcke och sova men jag har lovat städa och hjälpa min mor så jag får ta min ångest och illa mående och pallra mig upp.. Och försöka att inte bryta ihop på mor..

Om ni orkat läsa så tack, annars gör det inget.. Men jag skrev mest för att bli av med det..

// Emma

Katarinaj
0

Du fick pengarna för att han tycker att du var värd dom och för att han tycker om dig. För varför skulle du inte vara värd dom? Känn efter…du är värdefull. Låt ingen få dig att känna/tro något annat. Jag skickar dig kärlek och glada tankar.

Kram Katarina

[LucyInTheSky]
0

Tack..

Citronmeliss
0

Usch, ibland är det bara inte ens dag eller ens vecka..

Att då dessutom behöva göra sådant som känns extra jobbigt gör ju inte det hela bättre, som med svärföräldrarna!

Bråk eller osämja som ligger i luften och som känns och gnager i huvudet och samtidigt som tabletterna gör dig seg.. inga optimala omständigheter.. men det brukar ju vända.

Ibland är det faktiskt tillåtet att må dåligt och att visa det dessutom.

Försök att glädja dig över sakerna du köpte, du behövde dem så stoppa ångesten på någon annan tråkig "skit" i stället och njut över dina nya kläder!

Mamma får väl överleva ev dåligt humör från din sida så länge du är hygglig och hjälper till, det klarar hon nog!

Hoppas att din dag blivit bättre än vad de tidgare varit!

Kram, Citronmeliss!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta