tårar och illamåeende
Jag mår konstigt, haft ont i magen större delen av dagen och trott att jag vart hungrig, har ätit massa men mår bara illa av det. Nu känns det som att jag kommer spy när som helst och tårarna rinner nerför kinderna utan någon anledning. Mina ögon och min hjärna är jättetrötta, men min kropp jättepigg. Motsägelsefullt ><
Förstår inte alls vad det är med mej och min kropps underliga beteende =(
Nån med förslag på vad det kan vara? Vet att det är svårt med så lite info, men min hjärna orkar uppenbarligen inte tänka och jag tror det skulle kännas skönt med lite uppslag på vad jag lyckats trassla in mej i den här gången :P
Vet inte heller om jag placerat den här i rätt tråd, tycker sånt är jättesvårt av nån anledning :S
Hej, Maki!
Ja, som du själv skriver så är det inte lätt för oss att berätta vad som är "fel" på dig när du mår som du gör.. jobbigt vännen!
Men det är ju inte en helt ovanlig bild av ångest som du beskriver.. vet du själv hur din ev ångest kan eller brukar yttra sig?
Vet du med dig att det är något särskilt som "tynger" dig för tillfället kanske? ( det finns inte nån möjlighet att du är gravid med tanke på symptomen, trött, knasig mage, illamående, labil?)
Hoppas att du snart känner dig bättre annars kanske du bör gå till läkaren och kolla ditt aktuella mående.
Tänker på dig!
Kram, Citronmeliss!
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
Min dotter brukar känna så där. Jag var rädd att hon kunde vara gravid. Men det kan bero på hennes medicinering för ADHD har vi kommit på. De senaste veckorna kan hon inte äta förrän på kvällen för illamåendet och tröttheten.
Jag har på nått sätt lyckats intala mej själv att jag inte har ångest, även fast läkaren sa att jag har dt -.-' Så jag vet att jag har dt, men tycker att jag inte har dt.. låter inte vettigt dt här xD
Har ingen koll på hur jag blir när jag har ångest :S
Jag kan inte komma på något som tynger mej mer än nått annat :/ Men gravid är jag iaf inte då jag varken haft sexlust eller partner på några månader och mensen kommer som den ska :)
Ska till läkaren igen den 28e, känns som en evighet tills dess och jag har tusen frågor åt honom :/
Tack citronmeliss, får alltid bra svar av dej :)
Usch vad jobbigt :/
Har faktiskt funderat över om det kan ha något med medicinen att göra för mej också, känner mej nästan säker på att dt är medicinen som spökar nu när jag hör det där :S
Hoppas det fixar sej för din dotter också!
Många kramar, Maki
Ja, att även medicinen kan göra att du mår så där knepigt är inte omöjligt! Du har väl ätit Mirtazapinen i ca en månad nu?
Förstår att det känns som en evighet tills du ska tillbaka till läkaren, men det är ändå bra att du har en tid så du kan stämma av din medicinering med honom, även om det är en vecka kvar tills dess. Jag hoppas att du snart mår bättre igen!
# Det är jobbigt när det blir så av medicinerna, vilket preparat äter hon, har hon börjat nyss?
Kram!
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
Ja fy för Mirtazapin, jag gick upp ett kilo i veckan av den
Du Maki, det kan mycket väl bero på ångest oxå, Man kan må väldigt dåligt av det på en massa olika sätt. Jag får hela tiden nya symtom på min ångest som har hållt på sen jag var 17 år. Nu är jag snart 50.
Kram och lycka till!
#4 Yupp, ganska precis en månad, började den 23e juni.
Ja, bättre att måsta vänta en liten stund än att inte få nån tid alls som en av mina vänner, han blev skickad till grannstaden där dom inte ville ta emot honom pga han bodde i en annan kumun :/
thx :)
#5 Uscha :S Jag går också upp av dom, har gått upp nästan 7kg sen jag började med dom :S Iofs beror det troligtvis också på mina dumma matvanor och mitt extrema intag av CocaCola ><
Där ser man :S Låter inte vidare kul =(
Kram!