Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettpaniksyndrom
Läst 5263 ggr
Mizzi
0

Känslig för åskväder

Jag undrar om det finns fler än jag här som är känsliga för när det är åskväder i luften.

Jag har panikångest och jag är superkännslig för åskväder, så när jag känner va det blir jag jättekonstig i huvudet och ur och ostadig.

Kan det vara så att vi paniker är extra känsliga just för åskväder ?? jag har i alla fall varit det enda sedan min paniångest bröt ut.

Mår skit just nu och det finns mycket svarta moln omkring så jag hoppas det barakar löst snart så det går över för det är väldigt jobbigt.

MimmieM
0

Jag får inte panik, men jag får svårt att andas och jag mår pyton rent fysiskt!

Carpe Diem

Mizzi
0

Ja det glömde jag, jag kan också få som ett tryck över bröstet, speciellt om det är en sån där tryckande hetta samtidigt.

Jag får inte riktigt panik heller men generell ångest som inte släpper förens åskvädret dragit förbi.

Zaphix
0

Jag får men normala fysiska symptom. Har huvudvärk så fort luften tjocknar till och får ont i lederna. Så är skönt när åskan väl kommer. Då släpper det.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

fridaas
0

Får ont i huvudet ibland, men känner ofta en stor lättnad när det blixtrar och smäller som värst, blir mkt lugnare som om blixtrarna och mullret tar med sig min ilska, sorg och panik..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

zmulan
0

jag vet inte om jag känner av det innan, kan nog få huvudvärk innan men inte alltid, men jag får fullkommlig panik när den kommer. Räcker med lite mörka moln så är jag övertygad om att det ska bli åska och är uppstressad tills de försvinner.

Vad som händer med mig då??!! Ja, PANIK, får inte luft, gråter gråter gråter, blir hysterisk.

Men annars kan jag prata om det o om det inte finns någon risk tycker jag bara själv att jag ä'r löjlig och tror ständigt att min åskrädsla är borta…

Vet inte om det var så mycket till svar…. men men.

//Zmulan

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

paronskrutten
0

Min kompis hatar åska.. men jag älskar det, det mullrar så härligt och blixtrarna är fina.

Helena

MimmieM
0

Fast jag är sjukt åskrädd, så visst panik får jag. Men inget ångest.. Jag är bara född med nerverna i en påse på ryggen när det kommer till överaskningsmoment!

Carpe Diem

Citronmeliss
0

Ja , jag är känslig för åskväder, mest innan det känns i hela kroppen, oron som sprider sig, ofta huvudvärk precis samma som vid snö för mig.

Men idag var det märkligt, vi hade vackert väder här bara lite molnigt på eftermiddagen..

Jag var ute och cyklade och när jag kom in kände jag mig helt plötsligt jättetrött och alldeles lugn..

La mig på sängen och det dröjde inte lång stund förrän ett ordentligt åskväder bröt ut..

Det var så skönt, riktigt befriande.. inte mådde jag dåligt utan snarare tvärt om!

Nu är det underbart ute det är svalt och luktar sommar på riktigt!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

botakt
0

när jag var liten var jag livrädd för åska.. Men nu tycker jag bara att det är mysigt med åska.. får ont i huvet en timme före ett åskväder men när det börjar går det överSkrattande

botakt
0

när jag var liten var jag livrädd för åska.. Men nu tycker jag bara att det är mysigt med åska.. får ont i huvet en timme före ett åskväder men när det börjar går det överSkrattande

nelliots
1

Huvudvärk, yrsel… *blä*

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Citronmeliss
0

Konstigt nog fortsätter jag att bli lugn och avslappnad vid åska nu istället för tvärt om… Mycket märkligt men skönt!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

HannaM
0

Jag är känslig för allt väder… enda min kropp och därmed mitt psyke inte reagerar på är typ tio grader och mulet… framförallt värme är jobbigt, och fuktig åskvärme är den värsta, får så svårt att andas. Får inga regelrätta panikattacker men går runt med "snart får jag en attack känsla".

nelliots
0

#12 Jo när åskan väl kommer igång blir jag faktiskt oxå ganska avslappnad. Det är den där spänningen i luften som är jobbig. Känner i viss mån igen det där med svårt att andas… Vet bara inte om jag kan koppla det till åska… Har inte tänkt på det på det viset. Men det är rätt sannolikt ändå.

~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul

Karmatarerskanise
1

Jag känner det som jag har feber och får ont i huvudet,

Jenah
0

Fick ont i huvudet en gång innan åskan bröt ut när jag gick i 4an/5an, men sedan aldrig mer… Det kanske inte ens hängde samman (;.
Men iaf, jag är inte rädd för åska om den inte slår ner nära mig, och då menar jag N Ä R A. Som i söndags då den slog ner i ett träd 2m från min mormors och morfars hus på landet (när vi var där, såklart). All ström gick, det luktade bränt, papegojan som nyligen gapade som en tok blev knäpptyst, katten gömde sig och larmet tjöt i typ 10-15min innan vi gjorde sönder det (gick inte att stänga av, det hade typ ställt in sig på brott eller något o.O). ca 3-5min senare kom min kusins mamma och pappa dit, hade de kommit lite tidigare så… USCH :(