Sjukskriven-ångest...
Har blivit sjukskriven för första gången i mitt liv.. Och allt som jag har hört om försäkringskassan gör mig skraj, illmående.. Tänk om jag inte får något bidrag. Hur ska man klara sig då? Medicinen är ju inte billig.. Och jag mår så dåligt av att be om hjälp från mina föräldrar..

Det finns bidrag och annat att söka, nu när Du ändå är inskriven alltså.
Personlig handläggare/assistent finns också att tillgå.
Har Du fått handläggare på FK så fråga denne om det.
De är till för att hjälpa Dig.
Ta en dag i taget. Det är mitt råd till Dig.
Kram

Ja jag håller med Tosan (för det mesta hehehe) Ta inte ut nån oro när det kanske inte alls blir så för dig.
Om det blir jobbigt så finns det många som kan hjälpa dig, med råd och stötta..
du ska se att det kommer att gå jätte bra det här och att du varit orolig i onödan.
kram//svava
När du har anmält dig till försäkringskassan så du får hem blanketter att fylla i som du sedan skickar tillbaka till dem och bifogar ditt läkarintyg.
Skulle något vara oklart så kontaktar de dig. "Allt du har hört" om FK är säker i första hand sånt som kan uppstå när man varit sjukskriven länge och nu får förändringar pga att FKs regler ändrats. Det är inget som du behöver bekymra dig om.
Så jag säger som Tosan & Svava, ta en dag i taget så ska du se att det går bra. Är det något som krånglar eller som du oroar dig över så kan du alltid fråga oss härinne.. vi svarar så gärna på det vi kan.
Så försök att inte oroa dig utan ta hand om dig så du får en chans att må bättre igen!
Kram!
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
skulle försäkringskassan strula, prata med din läkare som kan ordna ett "avstämningsmöte" med din handläggare på FK, samt att din läkare är med och kan tala för dig om du själv inte orkar
Eller be mig ringa FK, jag har skällt mig till högsta chefen en gång :O)