Ångesten borta???
Sitter och känner mig förvirrad. Fick nyss ett nytt sjukintyg från min läkare så jag kan skicka till försäkringskassan. Tidigare har det stått diverse olika diagnoser men ångest/depression har alltid funnits med. På det nya står det ADHD, visst, utredningen är gjord, diagnosen är satt men inte tusan är min ångest borta. Så vitt jag vet så täcker inte ADHD in symptom såsom ångest och depression?
Inte så att jag har en stor längtan efter att vara sjuk på så många sätt som möjligt eller samlar diagnoser för skojs skull, jag är bara livrädd för att försäkringskassan ska få för sig att jag är fullt arbetsför. Ja och att min läkare tror att jag är ångestfri/att jag hittar på… Kan inte ringa min läkare och fråga heller eftersom hon har semester den här veckan.

Hej! Ring o se om du kan få tala med nån sköterska därifrån du fått sjukintyget o fråga om de som du oroar dig över eller ring till försäkringskassan o fråga hur dom ställer sig i frågan, om dom bedömmer att de e nödvändigt att ångest problematiken står med i sjukintyget! Ja har oxå oroat mig flera gånger när dom skrivet fel eller glömt något i sjukintyget, har panikångest sedan 8 år, o e precis klar med min utredning på neuropsyk för adhd, damp, osv.. Får min diagnos i augusti, o oroar mig för min sjukskrivning som går ut i oktober… Lycka till!