Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettpaniksyndrom
Läst 1538 ggr
Allamej
0

Paranoia

Man vet att man varit inne för länge när man blir paranoid när man ska gå och handla…

Har haft feber i några dagar och innan det så hade ljusdepressionen kickat in så jag erkäner att min dagliga träning att gå ut och se människor har blivit lidande… har kanske varit ut sammanlagt 30 minuter på en vecka vilket nu slog bakut för mig big time…

Gick in på ICA och skulle handla lite mat och var jag än gick, var jag än försökte få gå så var det som om folk drogs mot mig så att jag inte kunde komma fram, inte kunde hämta det jag behövde ect…

Riktigt illa när jag skulle betala och folk trängde sig förbi bakom mig… jag har problem med att främmande folk kommer för nära även i vanliga fall men nu ville jag bara skrika och slå omkring mig.

När jag skulle gå ut och hem så kom jag knappt förbi utgången för den var helt igenproppad med tonåringar…

Inget illa om tonåringar men när dom kommer i en stor klunga och bara går på som om dom äger världen så mår jag riktigt dåligt… ingen hänsyn till den ensamma människan som går där utan lämmeltåg rakt fram…

Sorry men jag var tvungen att skriva av mig

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Citronmeliss
0

Hej, Allamej!Glad

Så jobbigt det låter för dig, det är aldrig kul när "paranoian" smyger bakom hörnet..Fundersam

Vet själv hur det kan vara när man inte varit i affären på länge och nästan "kvävs" av de andra som finns runt omkringGenerad

Funderar på det du skriver om att ljusdepressionen satt in…

Är det så att du mår dåligt nu när ljuset kommer på våren eller menar du efter en ljusfattig vinter?

Hoppas att lite av din "paranoia" har släppt nu och att din dagliga träning funkar som vanligt igen!

Kram, Citronmeliss!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Allamej
0

Jag har inte varit ut sen ICA incidenten…. och jag bli deprimerad när det blir ljust, och glad som en lärka till hösten… Måste dock gå ut alldeles strax ska vakta katt…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

lightseeker
0

jag känner också igen det där med vårdeprission. Ljuset kommer och ner dyker jag. Mörker på hösten, HURRA! då kan man bli människa igen. SKulle nog aldrig kunna bo i ett land, med evig sommar.

Allamej
0

Problemet med ljuset blir ju dock fruktansvärt uppenbart när man bor där jag bor…. på sommaren så blir det ju inte ens mörkt på natten… Nu blir det ju mörkt runt 18 så inatt hade jag kommit upp så pass att jag orkade duscha kl. 02… hoppas mina grannar förlåter mig…

Yuki
0

#3 Samma här.