En underbar morgon...
Tänk att få vakna tidigt på morgonen när allt är lugnt och fridfullt..
Känna sig tillfreds och njuta av hur vackert det är just nu när det blommar överallt och naturen visar sig från sin allra bästa sida, inbjudande och svår att motstå..
Tänker att så har borde det alltid vara, känslan av av att få vara nöjd som är så svår att fånga..plötsligt finns den där!
Lite häpen tänker jag att det känns ovant, men bra…
Vänder på huvudet då jag känner mig iaktagen och där bara några meter bort står ett rådjur och tittar nyfiket på mig…
Ett förtrollat ögonblick.. sedan vänder det sig försiktigt om och försvinner med lätta språng bort från mig in i skogen..
Vilken underbar morgon..

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta

så underbart att du fick en bra morgon Meliss! det är alltid lika kul.
själv har man fått en… bleh, läs i sömntråden. *uscha*
Vad roligt och se ett rådjur, jag råkade gå in i ett sådant "bo" igår, där man tyligt såg att dom legat, t.o.m. rådjurspäls i en massa där, dom var dock inte där just då… annars brukar jag hitta rådjur överallt i Göteborg, men aldrig i Värmland, haha!
kram!
//Wizy
Tack Wizzy..
Ja, rådjur har vi gott om här också, men de brukar hålla till en bit bort.. att stå endast ett par meter ifrån varandra och se rakt in i ögonen var dock en speciell upplevelse för den såg så orädd och nyfiken ut när den tittade på mig, inte alls rädd..
Precis som ekorrfamiljen som bor alldeles nära oss i skogsbrynet.. De kilar orädda fram när jag kommer med hundarna, verkar inte veta att de är så små och utsatta..
Mina hundar gör dem inte illa men katterna är mycket intresserade och skulle gärna äta upp dem om de fick..
Naturen är vacker men också lite skrämmande ibland…
Göteborg är också vackert på sommaren, jag har vuxit upp där så jag känner nästan doften av det när du nämner det..
kram!

visst är det magiskt? har stått några meter ifrån mig oh kollat i ett rådjurs ögon, det är något ögonblick man aldrig kommer glömma. den stog kvar där helt nyfiken och glad.
sött med ekorrar.
haha… Gbg är inte vackert nånstans ;P
//Wizy
Det vackra sitter i betraktarens öga Wiizy.. jag kan aldrig säga vad någon annan upplever vackert.
Själv har jag ju dessutom valt att flytta från storstaden då jag vill ha närheten till naturen.. men ändå så har jag mina smultronställen kvar även där och jag älskar doften av "varm asfalt"…
Så för mig är Göteborg vackert ännu..

Haha.. jo, jag är mer för landet jag. se rådjur och sådant. för mig betyder Göteborg ioförsig mitt hem men ja… älskar Göteborg, det är fint på sommrarna med alla träd&blommor, speciellt i slottskogen.
annars är jag inte mycket för Gbg öht.
Ja, sant. alla tcker ju olika ;-)
//Wizy
Ja, Göteborg är min favoritstad. Men jag tror nog att skogen slår det mesta:)
Citronmeliss: En sådan morgon du pratar om har alltid ju. Varända morgon:P Eller kanske inte.
Wizy: Tänk på att man lätt blir hemmablind. Man uppskattar inte saker och ting på samma sätt. Här där jag bor är jag nog den ända i min ålder som verkligen älskar och utnytjar den natur vi har föds till (lyckliga oss). Alla vill bara in till stan för att det händer mer där. faktum är att det händer minnst lika mycket i skogen. Bara man har ögonen till det så.
Jag ser ekorrarna sitta och skala kottar i träden. Räven smyger bland buskar och ett och annat rådjur har man ju sett. Fåglarna är vakra och flyger runt. Jag ser älg och hare.

Jag är stolt hemmablindare som ska sticka så fort hon kan ;P
//Wizy