Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettdiagnoser
Läst 2362 ggr
Ylva-Li
0

Så himla trött..

Förstår inte varför jag alltid är så fruktansvärt trött. Idag har jag varit ensam hemma då mannen min jobbar till 21 ikväll. Jag gick upp 10.30, och vid 14 var jag så trött att jag höll på att svimma. lade mig i sängen och somnade med en gång.. Sov till 18.. Det här är inte första gången heller. Ofta om jag går upp tidigare än 12 (vilket jag försöker) så måste jag sova ett par timmar på eftermiddagen. Det är jättejobbigt, för man känner sig ju inte riktigt mänsklig..

En läkare trodde att min trötthet var ett symptom för min depression.. Men jag vet inte. Känns inte så väldigt normalt.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

svava
0

jo det är sant Ylva_li det är ett ganska säkert tecken, sedan gör viss mat ocss mycket trötta, även c,b vitaminer behövs i rätt mängd.

Å andra sidan då, så tycker jag att vi lever på 2000 talet inte i ett gammalt bonde samhälle. Det är så konstigt att man lever kvar i "upp med tuppen" (fast min syster fick gå upp och väcka sin tupp, men det räknas nog inte) i andra länder delar dom upp dygnet i 3 och även 4 delar i stället som vi 2. det tåls att tänka på. Tekniken är vaken dygnet runt, men vi har inte kommit så långt som människor, vi är inte redo för en it värld. Sov medans du kan gumman

kram svava

Ylva-Li
0

Just ja.. har ju inte tagit mina vitaminpiller idag! Ingen aning om de hjälper, men de lär ju inte skada heller..
*fniss* Kunde inte låta bli att le lite när du skrev att din syster fick väcka sin tupp!

Blä.. fortfarande trött.. Inte direkt som att jag kommer kunna vara vaken hela natten nu heller. Igår var jag död vid 12.. och då sov jag också på dagen, och hade gått upp 10.30..

Vill ha ett jobb.. Så förbannat tråkigt att vara ensam. Sambon är borta varje dag nu. Antingen jobb eller universitet.. Och jag har verkligen ingenting att göra..

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

svava
0

Jag har varit hemma i 28 år min vän. Tråk rinner ur näsan., men jag har fått hjälp nu det sista att komma på utsidan. Men det är så svårt.
Du får försöka att göra lite saker, kanske läsa Anne Rice eller varför inte fördjupa dig i Dostojevskijs böcker. Eller varför inte hitta på något vardags mys tills din pojkvän kommer hem.

Att sova mycket när man är hemma är inget konstigt. Det är det jätte många som gör.
ibland går jag upp 14, sover en stund fram mot 19 sedan är jag vaken till 23. Detta är inte alltid, men väl ganska ofta, fast jag har iof mycket värk och det dränerar krafterna ganska mycket, för min del i alla fall.

Nu ska jag äta fylda kycklingfileér och ris med kall sötsur sås,, mmmums

Ylva-Li
0

Jo försöker läsa,eller spela nåt spel. Men ehm, jag somnar alltid.. Tror det är mycket pga tristess, och depression förstås. Men jobbigt är det. Mår dåligt när jag är så trött hela tiden, och mår dåligt när jag sover..

oh, det lät gott! vi ska äta bratwurst ikväll.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

svava
0

Hallå där min söt lilla vän. Bratwurst är DÅLIG mat..
Om du vill ha korv ska den vara kyckling eller kalkonkorv.
Hur står det till med matkunskapen??
Nä nu tror jag det är dags att slappa och äta några chips… hahahahahaha, så bra är jag..
hoppas korven var mumsans god
// svava

Ylva-Li
0

Äsch, han kom hem så himlans sent, så det bidde ingen korv. Blir idag istället. ÄÄsch, finns värre mat än Bratwurst. ;) Och så ska vi ha kokt potatis till och stekta champinjoner. *mumma* (fast stekt i olja förstås)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

paronskrutten
0

nej men smör är mkt godare ju ;)

Helena

Ylva-Li
0

Hihi, så sant så. Fast vi har bara olja eller margarin hemma. ;)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

paronskrutten
0

uuusch, margarin ska man inte äta :P

Har lite fakta om margarin som du kanske vill läsa? Har länken till den infon på en annan dator dock.

Helena

Ylva-Li
0

Nja, det margarinet vi har här nere är enbart växt-fett, så det är typ bara komprimerad olja.
Smör är för fett eftersom jag håller på att försöka gå ner i vikt. Fast använder bara margarin på smörgås. Till matlagning är det olja som gäller.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

paronskrutten
0

Fråga Citronmeliss om smör :P
Lycka till med din viktminskning iaf :)

Helena

svava
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

smör gör maten ljuvlig.. mmmmmm
om du kan äta korv kan du steka den i smör :)

kramkram…snart kan vi kanske inte få armarna runt varandra, då du äter korv och jag chips och steker min mat i smör..

Ylva-Li
0

Haha ;) Nog är det godare att steka i smör alltid. :D Idag ska vi dock ut och äta glass nere i gallerian.. Fint väder ju.

Pfft, jag ska ju gå NER i vikt, inte upp! (inte förrän den dagen jag blir gravid iaf.)
Fast jag hävdar fortfarande att chips är nyttigt, i rimliga mängder. *nickar* Well ok.. kanske inte för kroppen, men för välbefinnandet!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

blondifire
0

trötthet är typiskt för depression,när jag blev deprimerad kunde jag sova hur mycket som helst.så fort j satte mig ner somnade jag.sen är det väldigt psykiskt tröttande o gå hemma så det kan ju vara en kombination.lite lustigt o läsa om ert kämpande mot vikten,,,ingen som vet hur man går upp i vikt? försökt hela mitt liv…verkar hopplöst.inte så kul åt det hållet heller..

S*Winsnes Wilda

Citronmeliss
0

Ylva-Li du får göra som jag och nyttja mera smör…jag fortsätter att tappa vikt ..hmmGenerad

Jag är också trött, det går i omgångar… När jag var som mest deprimerad sov jag nästan dygnet runt, i flera år!

Min nya kosthållning har dock gjort underverk för mig, fysiskt!

Jag kan nu röra mig nästan hur mycket som helst utan att bli fysiskt trött eller få träningsvärk. Kan tom ta långa jobbiga ridturer, något jag aldrig trodde att jag skulle få uppleva igen!Glad

Psykiskt är det också bättre än för ett år sedan men där går det fram och tillbaka precis som min sjukdom.. det svänger!

Var ju borta hos min syster och kom hem i går kväll..

Därför har jag sovit mesta delen av idag för mentalt blir jag fortfarande väldigt trött av olika intryck..

Att orka här hemma är inte samma sak som att klara samma sak i annan miljö eller i sociala sammanhang.. Dit har jag fortfarande långt!

Men, ett steg i taget..

Kram!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Ylva-Li
0

#15 Precis, man får ta en dag i taget. :)

Idag var en såndär trött dag för mig igen. Vi gick upp vid 10, så jag hade ju sovit ut, enligt måtten.. Iaf minst 8 timmar.. Jag var såååå trött. Men kom upp iaf, och vi gick sen ner på stan. Hem var vi tvugna att ta en buss, för vid det laget var jag så trött och hade så ont i magen att det var helt omöjligt. Väl hemma så lade jag mig i sängen och slocknade direkt. Sov väl från 12-15 någonting.

#14 Onej, inga viktproblem är roliga, vare sig det är upp eller ner man vill gå. Har du testat att dricka näringstillskott? Antar att du redan äter fet mat och så, eller iaf testat? :) Det är en svår balansgång det där..

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

martensson
0

Har haft samma problem med att vara så jäkla trött! Men senare blev det att jag inte kunde sova heltplötsligt. Träning och bra kost hjälper tll jättemycke!!!

Ylva-Li
0

För ett år sen kunde jag inte sova alls faktiskt.. Var vaken till 6-7 på morgonen, försökte sova men låg mest bara och stirrade i taket. Ibland om jag hade teven på svagt så kunde jag somna. Den lugnade lite. Sen när jag började må lite bättre så sover jag på tok för mycket.. 12 timmar räcker nästan inte till. Märker dock att när jag mår sämre så är jag tröttare.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||