Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettpaniksyndrom
Läst 1889 ggr
Emelie-E
0

Panikångest?

Läste precis lite i Abicos tråd, och tyckte att det hon skrev stämde rätt bra in på mig med..

När jag gick i min förra skola (slutade där innan påsk) så mådde jag alltid dåligt på kvällarna.. Ångest och skit för skolan..
På morgonen kändes det ändå rätt bra när man väl kommit upp, men på bussen till skolan (kunde även hända i skolan) var det ofta jag helt plötsligt kunde börja må jätteilla och blev helt svettig och skakade.. Hände till och med att jag spydde några gånger.. 
Jag har hela tiden funderat på varför.. Jag har aldrig ätit något på morgonen, så det kan inte vara det.. började även fundera på om man kanske blev åksjuk, men blev det aldrig när jag åkte bil..

Så när jag läste abicos tråd, så började jag fundera.. Kan det stämma att det var panikångest jag hade då?

Veyla
0

Det kan det vara ja. Det är inte kul att ha. Jag vet inte om det är till någon hjälp. Men jag brukar försöka att binda mig till så få tider som möjligt. (inte ens tv tider)

Det minskar i vilket fall som helst stress och får oss att må bättre.

//Hoppas att det hjälpte lite iaf.

Ylva-Li
0

För min del så hjälper att veta precis vad som skulle hända. Jag kan bli väldigt orolig om jag inte vet vad som kommer ske på t.ex. en tillställning. Så genom att veta att "vi kommer vara där den och den tiden, det kommer vara så mycket folk, vi kommer äta kl xx osv." så känner jag mig oftast lite lugnare. Jag har lite kontroll.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Emelie-E
0

Jo, jag tror också att jag gärna vill veta när saker och ting ska hända..
Tex har jag jättesvårt för att bara hitta på något hux-flux om man är fler än bara jag och min pojkvän..

Men efter att jag slutade på min gamla skola, har jag inte känt av illamåendet och sånt.. Så det känns ju som om att det var panikångest jag hade då..
Nu mår jag ju bättre, fast det är sämre just nu, men nu beror det iaf inte på skolan=)

Tack för svaren =)

Veyla
0

Men du har kompisar och så i din nya skola?

Emelie-E
0

#4, Nej, jag praktiserar bara, så går inte i skolan alls just nu.. Och jag trivs bra och det är korta dagar så att jag orkar med=)

Abico
0

Det kan ju faktiskt vara panikångest, men det är ju bra att du mår bättre nu även om det är sämre just nu (veligt ^^').
Men jag håller med Ylva-Li själv är jag ett jäkla "kontrollfreak" jag vill veta vad som händer när jag är iväg på grejer och liknande, klockslag och sådär :)

Hanna 

Veyla
0

Jag med. Måste veta allt. och i god tid annars får jag ångestatacker.

Men #5 någon kompis måste du väl ha??? Det är väldigt viktigt. Går inte att belasta allt på pojkvännen, tyvär:'(

Emelie-E
0

#7 nej, har inga kompisar alls.. De förlorade jag för snart 3 år sedan.. Har bara träffat dem tre-fyra gånger under åren som gått;/

Och jag vet att man inte kan belasta allt på pojkvännen.. Så jag försöker att inte göra det så mycket.. Sätter mig då hellre här vid datorn och skriver av mig=)

Veyla
0

Det är ju iof bra #8. Men räcker det? Mår du bra av det? Inget på nätet ersätter en riktig vän som man träffar på riktigt är jag rädd.

Men det finns kanske inte så mycket att göra åt det just nu. Förhoppningsvis kommer det nya kompisar på vägen. Dagispersonalen tex. Varför inte?

Emelie-E
0

#9 Tyvärr är det likadant på nätet som i verkligheten, jag drar mig undan.. har väldigt sällan någon att prata med och liknande..
Men det är inget jag tänker på längre. har varit så här så länge, så allt bara går av farten..

Jo, så småningom lär man väl träffa någon kompis iaf.. Och jag tror att det kommer bli bättre sen när jag fått flytta hemmifrån.. Då man bor mer i centrum än vad man gör nu..

Veyla
0

CraZzyInLove. Jag pratar gärna med dig på nätet hur mycket du vill. Jag behöver med kompisar du vet;) Bara Pm:A mig om du vill.

Jag vet inte om detta hjälper något men jag hoppas det. Och skulle gärna vilja prata mer med dig i framtiden;)