Deprimerad igen
Nu har jag fått min depression igen och jag avskyr det. Varje eller åtminstone varannan månad får jag den oftast är det nåt problem som dyker upp och stjälper hela världen. Jag är så trött så jag kan sova i en vecka, inget känns roligt fast jag ska på nåt jätteroligt på lördag. Har inte lust med nånting. Jag hatar att vara okoncentrerad.
Denna gången tror jag att det har med att göra att jag känner mig så utnyttjad både på jobbet och privat. Jag ställer upp och sliter mig fördärvad, bokstavligt talat, men får inget tillbaka. Jag har fördärvat mina handleder på jobbet. Jag har svårt för att anstränga dem, t.ex. skrapa is från bilrutan, för då gör det ont. Det känns som jag jobbar och jobbar och jag kan inte bli av med det jag är skyldig ändå (på det privata planet). Min "skuld" förändras hela tiden. Och att alla sliter i mig och vill jag ska göra saker.
Mitt vanliga "botemedel" är att hitta något i vardagen som är det bästa saken i världen, något fint och vackert. Just nu har jag svårt att komma på nåt, men det får vara tills en dag när jag är ledig, om jag nu inte är fullbokad med andra grejor på min lediga dag.
Det känns som jag vill storgråta men jag biter ihop. Ångesten har jag sluppit fram tills nu, i varje fall.
Jag får försöka trycka på min läkare vid nästa kontroll. Jag har nämnt att jag har depressioner men de har inte gjort något åt det än. Fast de anser väl att det är jag som ska själv söka hjälp. Fast det är lite underligt, för de vet att det ligger i släkten. en av mina anfäder tog livet av sig och han var nog "grubblare" (deprimerad). På den tiden förstod de sig inte på det men vad jag har förstått låg han mycket i sängen "och funderade" som min anhörig uttryckte det. Fast jag går inte så långt som han gjorde. Det finns så mycket i världen att se och det finns roliga saker med, att upptäcka. Om man bara blev av med den #"#¤*%" depressionen!

Ett gammalt ordspråk, verkar vara på plats.
"otack är världens lön"
Tänk på att bränna dig i båda ändar på en gång, när det börjar blir det värre om man biter ihop. Man har rätt att även vara ostabil i psyket. lika väl som att stukamfoten eller få pest.
Ta det lite lugnt
kram Svava
nått sött att se på

#1 Vilken underbar liten katt!

NEEEj, vad söt!!! jag blir alldeles varm om hjärtat, tänk att få gosa med den.

Den liknar min katt när han var liten. Nu är han 13 år och väldigt stor.
Tack för de uppmuntrande orden! De gjorde gott!

jag menade naturiligtvis att du inte ska bränna dig från båda håll
Kram svava
Ja Anna!
Jag känner igen mig själv mkt i det du säger. HAr idag börjat erkänna för mig sj å min omgivning att den där J***vla depressionen gör sig påmind nu igen.. Inget jag vill gå igenom en gång till… Man får försöka att ta varje dag i sänder och kämpa sig igenom. För innerst inne så vet man ju att en ljusning kommer. Men man skall orka ta sig igenom det bara. Mitt råd till dig är att prata prata å åter prata med dina nära å kära. Prata med vänner. Och våga ta striden. Och min vän DU ÄR JU STARK! El hur för du har klarat detta förrut och du kommer att klara detta igen! Och för varje fajt du tar dessto starkare och unikare blir du!
Livet är en skola och en läxa och klara vi provet så får vi våran belöning i form av erfarenhet och kunskap som ÄR unik!
Vi ALLA är ju såååå unika!
Kram till dig!
Anna! Jag vet inte vad jag ska skriva här. Men jag ville bara att du ska veta att jag har läst det och bryr mig.
Räcker det med en kram?
*Kram*