Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etiketterbehandlingmediciner
Läst 1739 ggr
Ladyinred
0

Frustrerande

Idag var jag på apoteket och skulle hämta ut min medicin. På hög tid i o med att det var en månad sen jag åt dom nu. Lamotrigin heter dom föresten om nån undrar. Jag vet att det inte e bra att göra uppehåll, men jag e så dålig på att komma ihåg piller. Särskilt om jag mår bra…

Till saken. Expediten knapprade in på sin dator och upptäckte att de inte fanns längre. Hon kunde inte svara på varför, om de e ett nytt företag som gör dom och de e därför hon inte hittar dom eller om de gått ur sortimentet helt. Fan, när jag väl får tummen ur röven och pallrar mej iväg så finns dom inte. Ska ringa min läkare på psyk i morron och fråga vad jag ska göra. För e de slut så e de Litium som gäller. Och de borde föresten fungera bättre då de bromsar uppifrån så att säga medan de jag har nu bromsar nerifrån. Mina perioder börjar alltid med en mani topp.

Vet inte vad jag vill ha sagt med det här igentligen, behöver bara skriva av mej lite…

svava
0

Du är så välkommen att bara skriva av dig vännen.. om du läser igenom några inlägg så ska du se att det är vi många som gör:)

Mina djup börjar ofta med en period av energi.
skriv och tala om vad läkarn sa imorgon

Ladyinred
0

Ja då jag ska berätta vad de säger, ska ringa de första jag gör på morronen…

Karmatarerskanise
0

Hoppas det ordnar sig!

Citronmeliss
0

Hej, vännen! Hur har det gått för dig?Glad

Inte har de slutat med Lamotriginen jag hämtade ut nyligen till både mig och dottern! Däremot håller de den inte i lager så vi måste alltid beställa den!

Du vet väl att du kan ringa apotekets servictelefon för att få reda på vad de har i lager på de apotek som finns nära dig?

Där kan de också beställa hem eller reservera medicin som redan finns i lager till dig! tel: 0771-450450

Såg att du även har funderingar på Litium och i ditt fall kanske det kan vara bra då det som du säger kapar topparna dvs gör så manierna inte blir lika framträdande till skillnad från lamotriginet/lamictalen som främst kapar dipparna..

Sen har ju iof båda stabiliserande verkan åt båda hållen men inte lika mycket därför är det inte ovanligt att man tar båda.

Däremot om man medicinerar med Litium så är det A & O med noggranhet och kontinuitet, Det är ingen medicin som man hoppar över eller på annant sätt slarvar med, det gäller både från din sida och från sjukvårdens som ska kolla dig regelbundet! Men det känner du säkert redan till!Flört

Kram/Citronmeliss!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Ladyinred
0

Det har gått bra, jag hade Lamotrigin merk och den hade utgått och de va lite svårt att få dom att byta till Lamotrigin lamektal istället. När jag ringde min läkare så pratade han med apoteket o de sa att de fanns inne så de va bara att gå och hämta den. Varför sa de inte det till mej när jag va där?

Så nu har jag ätit den sen i torsdags och hoppas på det bästa.

Citronmeliss
0

Så bra att det löste sig för dig, trots att det tog tid!Glad

Kram/Citronmeliss!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta