Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikett: ot
Läst 1423 ggr
Konstigabaralillajag
0

Läkarutlåtandet kommer aldrig

Jag ger ta min f*n snart upp. Var hos läkaren på psyk i början av februari för att få mitt läkarutlåtande till min ansökan till sjukersättning. Men det har fortfarande inte kommit!! Blir så förbannad. Sista maj går min aktivitetsersättning ut och det är ca 2 månaders hanläggningstid. Alla som kan lite matte kan lätt räkna ut att risken att vara bli utan pengar för att psyk inte skrivit ut ett utlåtande ännu är det stor risk för… *gråter och är arg på samma gång*

Nyss ringde jag dit och sa att finns det inte med posten imorgon så åker jag upp till mottagningen och sätter mig och väntar och åker inte därifrån utan utlåtandet… Barnsligt kan det verka men jag börjar bli desperat :(

Ladyinred
0

Jag tycker att det låter som en bra idé att åka dit i värsta fall. Man får lov att vara lite handligskraftig med myndigheter ibland.

Konstigabaralillajag
0

Ska träffa läkaren på onsdagmorgon och sedan tar det ett tag till innan utlåtandet skrivs… Men nu kan jag iaf påpeka detta för läkaren opch förhoppningsvis förstår hon…
De ringde tillbaka nyligen och gav mig den tiden.

Var tydligen så att hon behövde träffa mig innan hon kan skriva ett utlåtande men man kan ju undra hur länge jag skulle behövt väntat innan jag skulle fått en kallelse dit *muttrar irriterat*

Känner ig så j*la maktlös… Klarar det inte ekonomiskt om vi är utan min del av ekonomin…

Ladyinred
0

Nä pengar kan förstöra så mycket när de inte finns. De mesta problem i relationer går att lösa med dom e de svåraste.  Jag är själv ekonomiskt beroende nu av min sambo så jag vet hur det känns…

Citronmeliss
0

Skamligt när man får vänta och vänta.. plus att man själv sedan så vackert får ta konsekvenserna av att det hela blir försenat och drar ut på tiden..Ledsen

Har hyllmeter av material från olika kommunikation och överklaganden gällande både läkare samt försäkringskassa från åren som gått.

Är så fruktansvärt trött på hela eländet att jag vill spy:sick:

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

HannaM
0

Det ska inte ta lång tid att få ett läkarutlåtande. Jag fick mitt på posten två dagar efter läkarbesöket…

Rocktjejen
0

sådär var det för mig också förra året då det skulle förnyas med min sjukersättning.Läkarutlåtandet dröjde och gick över tiden trot att jag i god tid hade sagt till om ett på psykiatrin.Jag förklarade situationen på FK och dom fixade så att jag ändå fick ut mina pengar vilket var väldigt gulligt gjort..annars hade jag också stått där utan en krona..

Hoppas att det verkligen ordnar sig för dig vännen!

Håller tummarna för dig.

Kram Eva

Konstigabaralillajag
0

I morgon sak jag till läkaren och jag kommer att be snällt men bestämt att jag vill att det skrivs när jag är där… Då kan jag be om en kopia på psyk och skicka iväg det redan imorgon. Funderar på att ringa fk och berätta läget. Förra gången var vi i en liknande sits och då ringde min sambo till  min handläggare och pratade… Kanske blir så denna gången också.

Tackar så mycket för stödet man får på detta forum, helt underbara är ni!