help me!
Jag har ett problem!
Jag har haft ätstörning nu i ett halv år och tror jag har gått ner ungefär 11 kilo. Men nu har jag typ fått anorexia. Men minna närmaste tycker att jag har blivit så äckligt small så dom tittar bort så fort dom typ ser min mage eller ben eller något. Jag känner mej hämsk som gör så mot min egen mamma och alla andra också givetvis. Jag vet inte hur jag ska göra jag tänker lixom inte börja äta igen. Jag har gjort så mycket elakt mott min mamma den senaste tiden, det ena efter det andra. Jag äter inte, försöker ta mitt liv, säger elaka saker, hotar med massa olika saker, vill gärna vara ensam, och masa med sånna saker. Jag känner mej så elak mott henne men ändå vill jag gå ner i vikt. Vet inte hur jag ska göra hjälp mej!

jag har också ätstörningar, men inte för att jag vill gå ner i vikt. det har bara blivit så, men det är svårt att ta sig ur. jag har fruktansvärt dåliga matvanor, kan äta en godisbit på morgonen, sen kanske lite nudlar kl 5 på eftermiddagen och sen inget mer. jag försöker komma ur men får återfall hela tiden
jag har ätstörning och extremt godisberoende samtidigt och skiter i min vikt XD
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
memmis; jag tycker du ska prata med kuratorn på din skola. Det går att bli frisk med rätt hjälp!!

Har du funderat på varför du är elak?
Du skriver att du vill vara ensam o mösa/masa kan du tänka dig att det kanske är för att du inte orkar göra så värst mycket när duinte får någon näring.
Vet du att kroppen tar tar näring, inte från fett utan från protein och kolhydrater alltså muskler och hjärnan, man blir alltså efter 14 dagars matstrejk avtrubbad och vet inte vad som är rätt och fel.
Du vill ha hjälp gumman, Vad är det som är fel i ditt liv? du måste fundera på vad det är som utlöser din anaroxi. Jag är 46 och är fortfarande till och från anoretiktisk och bulimisk, det är något du kanske får leva med, men det löser inga problem att svälta sig.
Det att du vill fortsätta gå ner är sjukdommen som fått sitt grepp om dig. Du skriver hjälp….börja med att få i dig lite näring, så att du kan tänka klart.
Tala om klart och tydligt för dim mamma att du vet att du är elak, men inte kan styra dig själv, så att hon slipper gråta sig till sömns. Tala om för henne att du behöver hjälp, men inte vill bli tjock. Men var först och främst snäll mot dig själv.
Jag kommer att hålla utkik efter fler inlägg från dig

Tycker du att detta är fint, eller är det något som är fel med bilden…
kram svava
Neej, det är inte fint. Men tack, Jag har en psykolog som jag är hos nästan 1 gång i veckan, men varje gång jag är där blir det bara värre och värre med min anorexi. Jag kan inte prata med min mamma jag har jätte svårt för det jag vet inte men det går bara inte :(
Hej, memmis!
Jag har tyvärr inga bra råd att komma med bara några tröstens ord…
Min snart 23 åriga dotter äter nu och är inte längre trådsmal som tidigare. Det är en fröjd att se henne unna sig mat som hon faktiskt njuter av när hon äter!
När hon var som sämst tappade hon sitt omdöme ock var elak mot alla inklusive sig själv och gjorde sig illa!
Hennes underbart vackra långa hår som redan från att hon var liten fick människor att spontant gå fram och tala om hur vackert det var, föll av precis som hos en person som får behandling mot cancer, det var så fruktansvärt att som mamma bara kunna se på! Konstigt nog tror jag att det var just det att hon tappade sitt hår som blev vändpunkten för det blev så påtagligt, att varje morgon hitta nya stora hårtestar som bara lossnat under natten…
Jag vill inte göra det så enkelt som att det bara var det, men trots allt så vände det för att sakta gå frammåt igen och det gör att jag ser hopp i att du också kan vända mönstret..
En liten godisbit, en tugga av något du gillar, en klunk av näringsdryck, jag vet att min dotter köpte nutrilett (samma som andra bantar med) för att få chokladsmak som hon tycker om och för att kunna läsa och se exakt hur mycket näring hon fick i sig när hon lyckats dricka ett helt paket (som hon sakta sörplade i sig en smutt i taget). Hon har fortsatt att alltid ha med sig en pkt i väskan och det finns alltid hemma i hennes skafferi så hon får i sig något även om hon inte är hungrig!
Det har nu gått 2½ år sedan hon mådde som sämst och varje dag är en dag till i rätt riktning!
(Vet förresten att Svava tipsat om någon dryck som finns på apoteket också, kommer ej ihåg namnet)
Steg för steg, gick det för henne att komma tillbaka och jag hoppas vännen att du också ska kunna se dig själv som vacker och våga acceptera dig själv precis så som du är och kunna unna dig att äta och må bättre!
Du är värd det, för du duger jag lovar!
Kram/Citronmeliss!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
Tack, Jag känner mej så jävla fet hella tiden. Jag hatar att gå till skolan där alla tittar på en. Det känns som om dom tittar på min magge och att dom tänker att jag är fet. Jag vill bara bli small inget annat. Det ör det ända jag ber om. Jag är långt ifrån smal. ibland så börjar jag äta mer men sen så kommer det dom stunderna jag nästan inte äter alls, kanske typ lite sallad på en dag.

JAg hejar på att du äter minst 1500 kalorier fördelade på 5 %fett och 35 %kolhydrat och 60 % protein, då håller du iallafalll dina innre organ hela och friska. sedan kan du sakta men säkert inse hur vacker du är.
Neej, jag äter just nu bara 1-2 gånger per dag och det är typ bara en frukt och sen lite corn det är det jag äter ungefär. Men jag börjar gå neråt igen, 3 kg på 3 veckor

lillgumman.. tänk på att du inte går ner fett utan muskler.. hur ska jag kunna hjälpa dig??
känner mig desperat, för du finns så nära och ändå så långt borta, jag vii verkligen hjälpa dig lite, så du ialla fall får behålla njurar och lever någotsånär… Gumman… Vad kan jag göra,??
om jag skriver till dig och säger vilken tid och vad du ska äta…på morgonen varje dag/kväll! skulle det hjälpa dig.??
Jag kommer inte att skriva några jobbiga tunga mål, bara så du inte tar av dig själv, för din kropp håller på att äta upp sig själv…
massa kärlek /svava
Tack, får se om det går. Kanske. :) men tack
kram memmis
Jag läser och hoppas att du kan ta dej ur denna negativa spiral som dina tankar om dig skapar .kram från mig o min familj
kent