Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettergeneraliserat-ångestsyndromgad
Läst 3869 ggr
huldisen
1

Ångest på natten

Hej

Kan man få ångest på natten när man sover ?

Har vaknat flera gånger på natten av att jag inte kunnat andas och att mitt hjärta går snabbt. Sen har jag inte kunnat sova mer i mitt rum den natten.

Pehpsii
1

Jag får det ibland. Tankar som molat över dagen följer med in i drömmarna och jag kan vakna helt kallsvettig och panikslagen.

Det är svårt när man inte kan släppa tankarna när man ska sova. När det var som värst för mig fick ja knappt 2-3 timmars sömn per natt i ett par månader.  Om det händer fat bör du berätta det för föräldrar så att de kan informera skolan om att du sover dåligt. Man kan få svårt att fokusera och då speciellt på eftermiddagen. vet lärarna om det så brukar de inte gnälla lika mkt om man är lite frånvarande och så (så slipper du den skiten iaf!).

Jag testade med sömntabletter men jag tyckte inte det hjälpte, jag blev bara mer "fast" i min mardrömmar istället. Men det är ju ett förslag annars.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Sara
0

Mina panikattacker kommer oftast när jag sover. Jag vakar mitt i en attack och det är rusktigt hemskt.

Sara

svava
0

Jag får det oxå, just när jag vaknar får jag alltid ta stesolid, för jag klarar inte ångesten som kommer under sömn.
mycket har jag lärt mig under alla år, men den är så totalt hemsk, för man har ingen koll när man sover. Jag har innanjag fick lugnande på morgonen, varit vaken för at jag hade så svårt av nattångest
Kram

Karmatarerskanise
0

Jag får dem när jag ska sova. SÅ jag hinner inte ens somna.
Vet inte vad jag ska göra när pilerna tar slut occh inte kommer kunna sova igen …