Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettdiagnoser
Läst 2048 ggr
svava
0

mat o vatten

hur länge klarar sig kroppen utan mat och vatten. och hur länge klarar den av att leva på bara säg 4dl vatten / dag.

Jag har hört massa olika bud, men ingen kommer överänns. Jag menar nu då generellt. det finns ju allti folk som klarar sånt längre.

Citronmeliss
0

Hmmmm, är detta ett experiment du har väl inte tänkt pröva Svava!? Förvånad Nej skämt åsido så tycker jag också att man hör väldigt olika svar på den frågan och det är väl kanske med det som med så mycket annat att det är olika från idivid till individ beroende på deras personliga förutsättningar och allmäntillsånd, vikten, kondisen mm…

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

huldisen
0

Jag varken åt eller drack eller jag drack cirka 4-5 dl vatten på 3 dagar och jag fick fara in på sjukhuset och få dropp . Nog för att jag banta och jag har anorexia men åndå ;)

HannaM
0

min kompis klrade sig sex dagar utan varken eller men hon är "härdad" har varit anorektiker i 15 år….. hon började dock må lite dåligt sista dagen men dom satte inte dropp med en gång av någon anledning

siberlina
0

sluta  med detta  och  börja  leva  , det  gör  ont i  mig  när jag hör  hur  ni håller på. kramar

svava
0

jag läste nämligen om en städdam i Gårdsten, innan dom kapade höghusen, som blev instängd i en hiss med bara en halv spann skurvatten över jul o nyårs hegerna. Hon satt där i 11 dagar innan någon kom hem i trappuppgången, hon var matt men hade klarat sig på vattnet i span oooäääääbbbllllää men så enormt

Citronmeliss
0

Oh, ja det kommer jag också ihåg, vilken fruktansvärd upplevelse det måste ha varit för henne!Förvånad

Känns som ett under att hon överlevde hon måste ha haft en liten skyddsängel till hjälp

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Maria
0

för ca. 2 år sedan då jag var sjuk så kunde jag inte äta eller dricka på ca 12 dagar. Försökte gjorde jag men det kom upp igen. Åkte till slut in akut men ett blodtryck på 90/40 och en puls på runt 200 vilket tydligen kan bli så när man är uttorkad.

Jag fick näringsdropp med olika fetter plus vanligt vätskedropp men jag fick inte äta de första dagarna för att magen så att säga sakta skulle komma igång.

Jag var dessutom svårstucken då skinnet blir alldeles segt. Orkade knappt stå på benen själv.

/Maria

siberlina
0

jag kommer ochså ihåg  hon som blev innlåst i hissen,och fick dricka  skurvatten , efter det  fick jag hissfobi

Turnado
0

När jag äter mår jag jätte illa efter. Äter jag inte mår jag illa för det. Men min kompis åt inte på 3 dagar eller drack ngt. Men ändån hålla i gång.

memmis
0

Jag vill inte äta men jag måste jag vet inte men jag funderar på att säga till mamma att man yp mår illa och att man inte kan äta på typ 3 dagar hoppas att man kan gå ner lite i vikt då. :(

svava
0

memmis.. det låter inget vidare. jag äter men tycker inte det är så gott precis. Men vi hade tänkt att jag skulle försöka hållas vid liv tills jag blir gammal och krum.
Ibland upplever jag att mat är jobbigt, men då är det bra att äta fräscha saker, som apelsin, vindruvor, ärtor mm.. Sedan finns det på Apoteket en serie so heter "när behovet är högre än aptiten" det är ganska bra.. bra med mineraler.
sedan är det ju så att om man inte äter tappar man även lusten.
hoppas du kan få hjälp
jag hejar på att du ska äta och må så gott du kan

svava

memmis
0

Tack, jag äter inga kolhydrater just nu ligger jag på gränsen på anorexia har jag fått reda på. :S om jag fortsätter så som jag gör nu blir jag inlagd typ 1 år eller 2. vill inte det jag har värsta fobin för att gå upp i vikt.