idag ringde psyk upp mig
och ville veta om det inte var bättre att jag avvaktade med att uppsöka dom om 6 månader.
Ja, jag har nu stått i kön i 3 månader, och om jag ändå anser att det är akut, så kan jag ju alltid åka upp till psyk-akuten, tyckte dom.
NEej, det gör jag inte för jag är inte psykotisk; Neej, men det behöver du inte vara för att åka dit, tyckte hon.
och förresten så har du väl aldrig haft ett missbruk, så egentligen så tillhör du inte oss.
Neej, sa jag, det beror ju på hur du menar då, för jag får ju käka smärtstillande, mest dagligen nu, för att ingen har gjort färdigt min rygg-utredning, så i sådana fall, så kan man ju säga att jag är på väg med att inleda ett missbruk, som kunde ha brutits om jag hade fått stödet av er nu.
Jaa, då skulle jag ju få några "utredande samtal" då,
Jag säger bara fy F####N, vad dom leker med människoliv, utan att ens förstå vad dom gör. Jag är så sabla trött på MISS-vården, som den nuvarande sjuk-vården är just nu.
Är jag ensam om det här eller?
:( Jag håller med dig, dom leker med våra liv.
Jag sa till min kille när han kämpade för att jag skulle få hjälp, att det verkar som att det ska behöva bli för sent innan dom fattar att det är allvar. Alltså, man måste ha gjort ett självmord(försök) innan dom fattar. Så ska det fan inte behöva vara………….

jag håller med tessan_ dom ska då vänta så länge det bara går.

det känns precis som om jag föll ner något trappsteg, med mitt hopp och i mina självmordstankar, för 3 år sedan och nu sedan i november, så föll jag ner ett steg till.
Det skall bli intressant att höra vad dom säger när jag får en tid, dit, om förhoppningsvis en månad eller så.
Som ni säger, om jag ännu lever då.

det hoppas vi!
Jag blir så ledsen 
ta hand om dej!
Det är sjukt att sjuka människor ska behöva jobba så hårt för att få hjälp.

Jag håller med dig, Har varit med om liknande fall. Det är förjävligt och det verkar inte bli bättre…
Detta är skamligt! Vem i herrans namn kommer på tanken att be en person med psykisk ohälsa som står i kö att vänta längre - En sadist?
Och när blev missbruk Psykiatrins uttalade målgrupp??
Ursäkta att jag skriver det men de verkar ju inte vara riktigt kloka …*skakar på huvudet*
Och hur kan de å ena sidan be dig vänta ännu längre än du redan gjort och nästan avvisa dig helt för att i nästa stund tala om att du ska åka till psykakuten om du är i behov av hjälp?
Jag förstår att du inte vill, men egentligen borde du faktiskt åka till akuten ändå, dels för att få hjälp naturligtvis, men också för att berätta för deras läkare vad du blivit rekommenderad att göra och att öppenpsykiatrin inte anser dig "platsa" hos dem.
De kan ju knappast vägra dig läkarekontakt efter att akuten sagt sitt… utredande samal i all ära, men i första hand är det väl en behandlande läkare du behöver misstänker jag
Det är inte lätt att vara sjuk, man behöver vara frisk för att orka!
Kram!
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta

skam vågar sig ganska långt upp på land nu förtiden.
Jag sökte en gång läkaren när jag gick 1 gång iveckan på öppenvådren, då sa hon med hurtig glad min.
""ja du har ju rätt att träffa läkaren 1 gång om året och du kan ju ta den tiden nu på våren om du känner för det"
Daaaaa.
Men jag ska tänka mycket fina tankar till dig , du som är lightseeker sprider ju lightaround you.
kram
Uuusch vilket samtal :(
Tänker på dig!
Helena

jag blir så överraskad av att folk bryr sig och skriver här.
Nu har jag haft så ont i ryggen så länge, så hoppet börjar lämna mig. Idag var jag och handlade, allt kändes svart och helt plötsligt när jag står framför kyldisken så känner jag bara: jag vill inte vara med längre, jag höll på med att tappa koncepterna och det sista av mitt hopp och min ork.
Senare på dagen blev det bättre, jag tror att jag börjar skönja ett mönster hos mig och DET kan ju vara det positiva med denna dagen då
Jag förstår dej att det är jobbigt, men jag hade sån tur att jag fick komma in på en månad, eller tur och tur jag vill inte vara där jag går lixom där en gång i veckan och det händer inte något. Jag har en ätstörning och så är jag deppig. Jag måste typ gå ner 10 kilo till innan dom börja ta det på allvar. jag har redan gått ner 10 kilo innan men dom fatar tydligen inte det. Jag ska gå ner till 30, ska leva på vatten och typ 1 morott. Man blir så jävla förbanad på dom inne på psyk.

Det bästa hade varit om dom som ska hjälpa oss, någon gång varit sjuka själva.
Mmm, håller med