Komma undan..
Jag känner hela tiden den där molande känslan av ångest i magen, den finns där hela tiden. Det enda som fungerar är att läsa. När jag läser en bra bok kan jag glömma känslan och komma undan ifrån den en liten stund.
När jag slutar att läsa är det som att ångesten har laddat upp sig och bara kastar sig över mig. Jag vet inte vad jag ska göra.
När inte ångesten är där känns det så tomt, det är ingen lycka som fyller upp, det är bara ett tomrum..
Någon som känner igen sig? Jag vill inte behöva sysselsätta mig för att komma undan, någon som känner likadant?
Hej, Skryttan! 
Det är inte ovanligt att man för att hålla ångesten borta behöver sysselsätta sig med annat för att dämpa eller tränga undan den.
Medicinering dämpar också och hjälper till, men annars är nog sysselsättning och fysisk aktivitet det som "bäst" hjälper till att hålla ångesten borta.
Vad är det för typ av ångest du har? Har du sökt läkarhjälp för den? När du beskriver den tomma känslan som infinner sig om/när ångesten är borta så tänker jag på att du låter deprimerad, något som du i så fall behöver få hjälp med!
Arbetar du eller vad gör du annars på dagarna, har du vänner som du träffar osv… ?
Många gånger är ångesten ett symptom på vantrivsel eller uppstår till följd av frustration över att livet inte är som man önskar, Att något i ens liv inte fungerar och behöver förändras.
Ibland är man medveten, innerst inne vad man egentligen är olycklig över och vad som kan vara orsaken till att man har ångest, ibland är man det inte. Det finns många olika orsaker så mitt råd är att du ber om en tid till läkaren för att få hjälp att må bättre!
Kram/Citronmeliss!
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta