Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettdiagnoser
Läst 1512 ggr
Rocktjejen
0

Någon som har

Dystymi/kronisk depression och vet vad det innebär mer än det som kan läsas på internet tex.

Vänliga hälsningar Eva

svava
0

rocktjejen

det betyder tyvärr att man aldrig blir av med den, men å andra sidan är denoftast inte så djupt liggande som återkommande deprissoner, tex vår höst vinter depp. Man är helt enkelt aldrig, äkta riktigt glad. Men har man då också ångest så brukar det vara jobbigt, för under dom perioderna blir ju den kroniska sjukdommen också värre.

svava

Rocktjejen
0

Tack svava för ditt svar!

Jo jag misstänkte det att man aldrig är riktigt äkta glad osv. Jag misstänker att jag själv lider av kronisk depression men som vanligt så är det jag själv som får ta reda på det och berätta det sen för en läkare.=(  Likadant var det när jag ställde diagnosen Social fobi på mig själv och läaren sen bekräfta att det var sant.

Nåväl ha det gott därute ni alla!!

Vänliga hälsningar Eva

Anett Lindbom
0

Jag har haft depressioner i många år, fick pension för fem år sedan och jag kommer nog aldrig att bli helt okey, inte som det känns just nu i alla fall.. Och det är jobbigt att aldrig kunna känna ngn riktig glädje över ngt , man är som dämpad hela tiden, och trött är jag för jämnan.

Sara
0

Hur lång tid ska det gå innan det kallas för kroniskt?

Sara

svava
0

hedbrant
sover du mycket då eller kan du hålla dig vaken?

#4 jag vet inte, men jag kan tänka mig att det är ett par år med terapi och medecin.

svava