ännu en hyprokondiker
Hej Alla! E ny här, har lidat av detta i hela mitt vuxna liv själv, så jag vet vad ni snackar om….
själv e jag mest rädd för ms, eller als, har haft muskelryckningar spec i ögat o lår o arm o lite vartstans, besökt ett flertal läk, men de känns som de inte gör ngt, kan det vara stress tror ni????
Hörde de har öppnat en mottagning i danmark o norge för just hyprikondiker… Kram Jenny
Hej, Jenny!
Välkommen hit till oss likasinnade
Det låter spännande med klinikerna i våra grannländer, tycker det är konstigt att vi inte har något liknande här i Sverige (eller har vi det, någon som vet?) för behovet finns ju även här!
Angående dina muskelryckningar så är det inte alls omöjligt att det har ett samband med stress eller som hos mig där det ofta kommer i samband med virus eller infektion. Har annars haft mycket "ticks" just kring ögonen som du skriver, speciellt som barn. Då hade jag det väldigt ofta, dagligen men nu i vuxen ålder är det mer sporadiskt och som sagt mest i samband med att jag ska bli eller när jag är sjuk! Ibland känner jag också av det i andra muskler tex i en fot eller i ett ben och då blir det lätt kramp. Jag äter därför extra tillskott av magnesium så fort jag får sådana känningar och det brukar hjälpa tycker jag!
/Citronmeliss!
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta

välkommen Jenny30
hoppas du ska trivas. som citronmeliss säger är magnesium jättr bra mor ofrivlliga ryckningar ,tics och muskelspasm
kram svava