Bara väntar...
Hej!
Vill bara skriva några rader. Jag har panikångest och bara går runt och väntar på nästa anfall. Många gånger ,flera gånger dagligen den senste veckan har jag känt att det är ett anfall påväg, men det kommer aldrig. Har haft två riktiga anfall den senaste veckan. Annars mår jag illa, känner mig yr och rädd. Vågar inte gå ut ifall det kommer ett anfall. Jag är också rädd att någon ska se mig om jag går ut. Vågar inte ge mig ut i trafiken om jag blir yr.
Igår var jag på kyrkogården och tog min EU-moped och körde dit. På vägen hem kände jag mig yr och fick smått panik för en lastbil pressade bakom mig och ville köra om. Jag blev tvungen att köra in till kanten och stanna där.
Ska till min psykolog imorgon, ska jag ta upp detta med henne? Har ingen direkt medicinering nu, då jag varit ganska okej i ½ år. Detta är så jobbigt och jag vill varken gå till skolan eller till mitt helgjobb.
Att bara känna hur man blir yr och mår illa, få ångest med tanke på vilken hemsk person man är, som bara är till besvär för alla…Jag är så fruktansvärt rädd för allting. Funderar på om jag har dödliga sjukdomar och om jag ska dö när nästa anfall kommer?

Jag tycker att du ska ta upp det med din psykolog, dom är ju till för att hjälpa en!

Tack för svaret. Jag gick dit och tog mamma med mig, det blev rätt bra. Hon lovade att ordna en läkartid åt mig. Jag vill bara kunna leva som alla andra…
det blir en ond cirkel..du kan behöva medicinera och samtidigt gå till psykologen.klart du ska ta upp allt du tänker o känner ,annars kan hon ju inte ge dig rätt hjälp.jag lider av samma,har stesolid för akutsituationer(sertralin dagl) o 9 ggr av 10 hjälper det mig att bara veta att jag har tabl utifallatt… har j inte med min lilla burk kommer ett anfall som ett brev på posten.lycka till,vännen..
S*Winsnes Wilda

Tack för svaret. Blir jätteglad för svar jag får, skönt att det också finns någon med liknande problem:)

Tack för svaret. Blir jätteglad för svar jag får, skönt att det också finns någon med liknande problem:)