Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettot
Läst 2064 ggr
thommyj
0

Humor??

Träffade för 2 år sedan ett gäng ifrån USA på en vvs-mässa i Stockholm.På kvällen blev det några öl förmycket och poker-spel.Innan nästa giv ursäktade jag mej med att säga

I have to go and hit a bow(slå en båge)amerikanarna tittade på varann och undrade vilken planet jag kom ifrån--dom sa-

say what?

jag sa--you know,, dial a seven(slå en sjua)

dom tittade lika undrande på varann --på telefonen då eller….

sen förklarade jag att det var direkt översatt till engelska.så fel det kan bli…dial a seven----hit a bow!!!!!!!!!!

Nå´n som råkat ut för något liknande????

hoppas att det ger någon ett leende i tillvaron…..

paronskrutten
0

vad har det med paniksyndrom att göra?

Helena

thommyj
0

ja det kan man ju undra,,,,,tänkte bara lätta upp vardagen lite

men okej,,,vad dåligt vi mår…och hur ska man göra,,,ajajaj

ursäkta…….

paronskrutten
0

Nej, jag bara undrade, ska jag flytta på den eller?

Inga svordomar, jag redigerar ditt inlägg

Helena

blondifire
0

Skrattandejag tyckte den var lite rolig iaf..

S*Winsnes Wilda

thommyj
0
thommyj
0

jag är ju så dan att jag kan skratta i 2 dagar om jag hört en rolig historia,jag tycker att det kan lätta vardagen med att gå och tänka på en rolig grej.så varför inte ha lite roliga inslag bland allt annat.Givetvis ska man ju inte ta bort allvaret med denna sida,så menar jag inte.Men en rolig blänkare kan kanske förgylla någons dag.Lyckas jag att få en av oss här att må bättre bara en timme,så kan känslan för den som får den timme vara guld värd.Vem vet vad den personen annars gjort.Men helt klart så finner jag ju mej i om ni inte vill ha roliga/fräckisar (ej kränkande)berättelser,det finns ju andra sajter för sånnt.

Ville bara hjälpa till……..Ursäkta ännu en gång

blondifire
0

precis så jag tolkade det..

S*Winsnes Wilda

svava
0

Tommyj#

Den var skit kul. skulle vilja sett uttrycket på deras ansikte.
Min dotter sa högt och tydligt när hon hade lyckats fjäska till sig en ny mobil av sin far
"I know how to do my Dad" och den har hon fått äta läääänge hehe.
Att man kan få till det, jössös jag skäms över saker jag har hävt ur mig.. och jag blir så där härligt djupröd, så man kan ju inte låtsas som inget har hänt.

Kram

Maria
0

Det är som den slitna frasen -What are you for one? I feel not again you.

Man behöver lite roligt i livet…

/Maria

Rocktjejen
0

thommyj

humor måste man ju ha..så fortsätt med det..Glad

Jag tycker det är uppfriskande att få skratta åt en kulig historia eller liknande även om jag mår dåligt..

Kram Eva

paronskrutten
0

Jag menade bara att du hade lagt inlägget i fel grupp, klart du får skriva roliga saker också! Förlåt, jag skriver inte så tydligt alltid, det var mitt fel.

/Helena, Medarbetare på ångestsjukdomar.ifokus

Helena

svava
0

Du helena är så söt.

vad skulle vi göra utan dig.

kram/svava

Citronmeliss
0

I unga år arbetade jag på en av våra stora fackföreningar.

Vid en kongress hade vi besök från utlandet och vår då ganska "ålderstigna" ordförande dristade sig till att försöka sig på lite engelska i talarstolen. Riktad till våra utländska göster säger han hjärtligt "Welcome to our fackunion"   Skrattande

Hela salen höll på att skratta ihjäl sig utan att han förstod vad som var så roligt… Sen höll han på att dö när han förstod hur det hade tolkats..Hemlis

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

svava
0

hehehe, jag skrattar ihjäl mig

När vi åkte till Australien 1969 satt vi på en restaurang vid en mellan landning. Vi hade fått en gaffel för lite så mamma tänkte be om en till. dilemmat var att hon inte visste att det hette *fork* när hon ropat till sig servitrisen tog hon upp en av gafflarna och frågade lite tyst "what is this" var på servitrisen böjde sig fram och nästan viskade till mamma "you eat with it" fasen jag får lätta garvisar än idag när jag tänker på mammas min…
som sagt, synd man inte kan bli osynlig ibland..

flera klantisar eller

athena
0

Klart att ett gott garv kan få en att släppa allt det tunga :) Hade en polare som jobbade på en hamburgerbar och skulle förklara på sin usla engelska att de hade ett ypperligt erbjudande där man får allt i ett så han erbjöd dem att köpa ett "screwmeal" alltså ett skrovmål.. Hehe..

thommyj
0

Vad roligt att ni hakade på,,,ni har ju jätteroliga händelser att skriva om,,,,fackunion-kan inte sluta tänka på det,,jättekul.