Panikångest
Hej!
Jag är ny medlem på denna sajten, är glad att jag hittade den och kan få kontakt med personer som har liknande problem.
Tänkte berätta vem jag är, så ni får en inblick om vad jag är för en människa. Tycker själv att det är trevligt att veta lite om personen man pratar med. Jag är en tjej på 17 år som bor i Halmstad. Min familj består av Mamma, Två systrar och en liten katt. Mina systrar bor inte hemma, de är 27 och 28 år och har egna familjer. Jag har även en pojkvän som är 6 år äldre än mig, vi har nu varit tillsammans i tre år och trivs jättebra ihop. Jag har ett stort intresse och det är hästar, har alltid varit fänglad vid hästhagen, ända sen jag lärde mig gå. Har haft flera egna, men nu räcker tiden tyvär inte till då jag studerar omvårdnadsprogramet på gymnasiet.
Jag nämde inte att någon pappa ingår i min familj. Där kommer den "stora ömma punkten" i mitt liv. Pappa har varit en person som älskat mig väldigt mycket och alltid tjatat om att jag ska bo hos honom istället för hos Mamma. De skiljde sig när jag var 3 år gammal. Min pappa är alkoholist och narkoman. Han röker hasch och dricker öl. Han har vid något tillfälle tagit grövre droger, men inte till vardags. Trots detta hade jag det bra hos honom när jag var liten, jag hade kul och mådde bra. Har många fina minnen med honom.