Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettakut-stöd
Läst 1687 ggr
blondifire
0

blir bara värre..

varit hemma nu 2 veckor,sjukskriven för depression och har panikångest med.sjukskrivn är till siste febr o kom mest av att jag orkade till slut inte med situationen med min chef som från dag 1 stört sig på mig,hände en grej i början(jobbat där 1 1/2år) som gjorde att jag direkt kopplade in facket,nåt hon nog inte räknat med,sen dess tar hon minsta chans.tyvärr var jag ärlig om min panikångest som nu oxå ligger mig i fatet.saken är en att imon ska vi ha ett s.k rehabmöte,chefen,personalansvarig o jag, ja facket med,sätter mig inte utan dom med henne där.har sån j-a ångest för o åka dit imon,hela helgen har jag bara varit arg o skittrött,som om inte det var nog gick min sons farfar bort i fredags vilket vi fick veta igår..Gråter hur mycket är det eg meningen att man ska orka med? tror jag kommer bli uppsagd,att hon kommer använda min frånvaro som skäl…

ville bara skriva av mig.måste verkligen ta mig dit,helst utan att ta stesolid innan(som jag har för akutsituationer)…

S*Winsnes Wilda

kerstinjo
0

Inte blir du uppsagd för din sjukskrivning! Att vara sjukskriven är en rättighet vi har när vi på något sätt inte klarar av att jobba. Sedan spelar det ingen roll om sukskrivningen beror på ett brutet ben eller psykisk ohälsa.

Rehabmöten kan kännas jättejobbiga när man inte mår bra, men det är inget ovanligt.  Men det här fixar du, med eller utan stetsolid!

En lycka-till-kram från migoch glöm inte att berätta vad de sa!

Kerstin 

blondifire
0

tack för stödet! 

mötet blev det typ ingenting.. asså jag var på mötet och det positiva var ju att jag fick berätta att det jobbigaste med arbetet var relationen med chefen o hur hon behandlade mig.sen sa dom inte så mycket mer utan ska ha ett nytt möte när vi vet om jag blir fortsatt sjukskriven heltid,deltid elr inte alls…lite frustrerande är det när men typ laddat för det men skönt ändå.

nu har vi bara denna hemska begravningen framför oss den 13 feb. pojkens farfar var en underbar man som alltid behandlade alla väl även sen jag o pojkens pappa separerade så det kommer bli skitjobbigt,han blev 67 år..tur att min guddotter ska döpas i helgen så man får lite positiva vibbar innan..

S*Winsnes Wilda

kerstinjo
0

Vad skönt att du fick sagt det du ville på rehabmötet. Jag tycker att det låter som om du blir mer sjukskriven, för det löser inget dåigt mående att kasta sig in i jobbet.

Men hur reagerade din chef på det du berättade?

Vad skönt att du i alla fall har ett dop att se fram emot, ett nytt litet liv att glädjas åt.

67 år? Det är ingen ålder! Men glädjs ändå åt den fina relation ni hade och den fina tid ni fick, det är inte alla förunnat.

Kerstin 

blondifire
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tack! min chef sa typ ingenting men nu är det sagt iaf..Skrattande

ja,angela är en liten sötis.var med när hon föddes o tom klippte navelsträngen.ganska häftigt o va "på andra sidan" som omväxling,har 4 egna..

S*Winsnes Wilda

kerstinjo
0

Vilken sötnos!Glad

Kerstin