Fetma
Många säger att den som är fet är ju bara banta, det är deras fel etc visst det är vi som gjort att vi ser ut som vi gör. Men orsaken? ja den kan vara många: sjukdom etc..
Klanka inte ner på oss.
Att jag är så här beror på ångest man tar till maten den blir både straff och tröst.
Det är så lätt att se ner på oss döma oss.
Att för oss att sluta är inte så lätt vi kan ju ej göra som rökare/alkolister bara ta bort orsaken, för vi måste äta vi kan ej ta bort maten. Sedan måste vi själva komma till insikt om att vi behöver hjälp.. Det hjälper inte att andra klöser sönder sina fingrar skriker sig hesa för ni ska inte göra jobbet, det ska vi göra som är stora, vi ska göra det som är jobbigt. Peppa oss istället, var den vän ni säger ni är var där för oss. Vi är inga hemska personer. Ärligt så tror jag ingen av oss njuter av att vara så här stora.
Tro inte att alla vi är så glada etc som vi ser ut att vara bland folk många av oss gråter i våran ensamhet då ingen ser. Vi har alla våran ryggsäck att bära endel är lätta medans andra är oerhört tunga att bära och de har alla olika innehåll. Försök förstå än döma oss eller se ner på oss vi är oxå människor. Stöd oss i vår kamp mot fetman..
Jag mår hemskt dåligt och kan erkänna att jag gör det. Jag har inte bara min fetma att slåss med, jag har min ångest, mina komplex, min fibro, min rädsla, min oro, mitt sökande efter lugn och ro, min sorg, min längtan.. Jag vill bara bli frisk.. Jag vill Inte sitta i rullstol om 1-5 år eller dö..
Lägger detta OT då jag inte riktigt vet vart jag ska putta in den i för kategori.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Jag har aldrig varit elak.
Det är så för mig främmande att gå på någon om hur dom ser ut, så jösses.
Jag vet att folk kan vara riktigt j*#la elaka, men det är inte bara emot storväxta personer. alla slags *lyten* är väl retningsbara. Jag tror att dom människorna som skrattar mest, har mest ont i sina själar. och då är det lättare att lägga ut det på någon som kan bli ledsen i stället för de själva. Det är ett svårt och tufft jobb att vara ledsen, det är inta alla som orkar det,
Vilken tur att du skrev här, för här "tror" jag inte någon skulle bry sig om utseende, JO förresten, om du blir sjuk, som du skriver att behöva sitta i rullstol, DET bryr vi oss om, men det är fortfarande du som är personen. dö-fläsket får vi på köpet :)
Jag älskar människor för hur dom är inte hur dom ser ut.
Alltså tycker jag mycket illa om många människor.
#1 Jag har ju även min Bokstavsdiagnos och med den så går depressioner/ångest ofta hand i hand med. Man får ofta höra ja men det är bara ändra sitt beteende, inte vara så snarstucken etc etc. Hur ska vi kunna ändra oss? jag med mitt saknar Noradrenalin och Dopamin i hjärnan. Sedan med ångest o depp som även den kan orsaka att vi snäser till då vi mår så dåligt.
På en sida fick jag även höra ang hur jag skrev att jag var onykter, jag som inte ens dricker alkohol och får ej göra det pga min medicinering. Även så små saker kan få den som mår dåligt att ta till det som tröstar mat, skära sig/skada sig etc.

tur du hittade hit. vi är inga elakingar, men vi kan bli oroliga om du blir sjuk och måste sitta i rullstol pga, din storlek, men du är inte värd mindre för nån av oss här inne, det kan jag inte tänka mig i alla fall. Jag har alltid en eller ett par karamar över,trots att jag inte tycker om fysisk kontakt, så du kan få en över etern…
är inte cyberspace fantastiskt
Kram dubbel kram
(jag kände mig lite modig där)
#3 Jag är lika mkt värd oavsett om jag kan gå eller inte eller är totalt snedvriden i ansiktet. Alla är lika mkt värda, alla är unika.. Kram