Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etiketter: behandlingmediciner
Läst 1478 ggr
Nattali
0

skriva av mej / sömntabletter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

idag gick jag och mamma till läkarn, berättade för mamma hur allt låg till med mej för ungefär en vecka sen.. dte va rätt jobbigt men tror det va rätt bra, men iaf så va vi till läkarn och prata, han skrev ut sömn tabletter till mej för att jag ska kunna sova på nätterna sen ska vi se om mina ångest attacker blir mindre. ska förmodligen gå och prata med nån också, men dte är verkligen en fobi för mej. men vi får se hur det går.

nån som kanske kan berätta lite om sömntabletter? :)
ville bara skriva av mej, och om nån undrar så äre jag på bilden. huumm .

Karmatarerskanise
0

Vad är det för sömntabletter? Är det långvariga eller bara för insomning?

Vad exakt vill du veta? :)

Vet hur jobbigt det kan kännas när man ska gå och prata med ngn, men det brukar bli bra :)

maggan
0

Jag kan inte berätta så mycket om sömntabletter,men HOPPAS du mår bättre snart.

Alex
0

Har ingen erfarenhet av sömntabletter själv, men håller tummarna för att det hjälper! :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Nattali
0

#1 atarax eller nåt hette dom :/ kommer inte riktigt ihåg :)

tänkte på typ, aa jag vet faktiskt inte, om de va nåt speciellt man kunde få veta ^^
joo, precis. vi får se om jag lyckas ta mej till nån, haha :)

#2,3  tack <3

SaraA
0

atarax är ju inget insomningspreparat med det används mot ångest och oro så det kan nog stämma.

svava
0

Du gumman, det stämmer att Atarax är en mild tablett, men för en som aldrig tagit sömntabletter så räcker det jätte bra. visst har du somnat?
Har du fått några bi verkningar efteråt, till exempel att du är Jätte trött på morgonen ?  iså fall har dom verkat fint, tröttheten går över på några dagar kanske 1 vecka upp till två.
Sen att hitta någon att prata med, det känns som om det är viktigt för dig. Jag vet inte hur gammal du är, men eftersom din mamma var med vid första läkar besöket kanska det blir att hon ska följa med dig till nån så du ska prata. Det är ingen bra ide Först ska du prata ensam, det är alltid lättare att berätta saker som kanske är skämmigt inför mamma eller pappa, men sen ska ni ha ett gemensamt samtal, där du i förväg har talat om vad psykologen får och inte får säga.
Sen kan jag väl iof tycka att det bästa är att mamma vet, men jag vet at jag inte ville att min mamma skulle veta allt

Jätte lycka till
svava

HannaM
0

jag käkar atarax… jag blir trött som en jag vet inte vad.. men det är väl det också… har inte märkt några biverkningar egentligen. Men för mig verkar dom verklgien dom tolv timmarna som ska sitta i… jag är så trött om jag tar dom och går upp innan det gått tolv timmar.

svava
0

ja, det är samma med lergigan..

minska dosen eller dela den i 2 istället.

HannaM
0

#8 då får jag ingen effekt… det är allt eller inget.

blondifire
0

personligen får jag bara myrkrypningar i benen av atarax,känner ingenting på dom.vad som kan vara bra o veta att dom är inte beroendeframkallande(fysiskt iaf). jättebra att gå o prata med nån men som svava säger,utan mamma i rummet.ofta mår man sämre i början,låt inte det avskräcka dig,det blir så när man börjar "rota" i det.lycka till ,gumman.

S*Winsnes Wilda

svava
0

Hanna har du provat Valerecen? den är faktiskt bra, smakar skit men va tusan det tål vi va??
sen finns ju lergigan och theralen som du kanske kan labba mer med i styrka. det är jobbigt att vara trött hela tiden..

########

Nattali !! om det är så att du har problem med både sömn och ångest kanske du skulle prata med läkaren om att få tryptizol. orodämpande och sedativa så man tar dom på kvällen. det kan vara värt ett försök, dom är inte så himla starka heller. försök så länge du kan att undvika tabletter som är starka.
.