Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikett: ot
Läst 987 ggr
_troll_
0

psykiskt till fyskiskt

Om man mår psykiskt dåligt, kan det då visa sig efter en tid som fysiska sjukdommar?

har varit en tid nu då jag inte mått så bra psykiskt, och hela denna veckan har jag varit magsjuk till och från, först magsjuk ena dagen, feber nästa, och nu har jag både och. 

kan det ha någon koppling med att jag mått psyskiskt dåligt en längre tid? eller är det bara en ren tillfällighet?

Rocktjejen
0

Ja det vill jag nog mena att det kan göra..iaf utifrån mina egna erfarenheter.Mår du psykiskt dåligt och är under stress tex. så är du mer mottaglig för infektioner tex.

svava
0

Japp.. det är därför det så många gånger blir fel när läkaren ser att man har psykiska besvär så kommer dom liksom inte förbi det, utan hakar upp sig, men där måste du vara stark om du känner dig orolig , och säga till läkaren att * Bara för att jag har psykiska besvär innebär det inte att min kropp är gjord av stål och inte kan bli kan bli sjuk* Det brukar få dom att haja till.^O^

_troll_
0

oki tack för svaren =)

Mizzi
0

Jag tror att man kan  bli nedsatt i immunförsvaret när man gått och mått dåligt psykiskt en lång tid.

Och därför har man lättare att dra på sig sjukdomar som kroppen annars kanske skulle ha klarat av utan problem.

blondifire
0

kan jag skriva under på.har aldrig varit så mycket sjuk som när min panikångest o depression ökat.problemet är att läkare tenderar till o dra växlar på det dvs koppla allt till det ist för o undersöka kroppsliga besvär,lite moment 22,precis som andra beskriver här.svava,bra svar,ska jag använda nästa gång.Skrattande

S*Winsnes Wilda