Panikångest?
Okey, jag antog att detta var rätt forum att fråga på.. Förhoppningsvis tycker ni inte att jag är störd (som jag känner mig som)
Igår så började jag plötsligt skaka, jag vet inte riktigt varför, föll iallafall ihop på golvet och fick panik. Allt gjorde ont och sånt. Sen typ efter en timme (?) eller hur lång tid det tog, minns inte riktigt.. Iaf, sen så blev det svart, tyst och kallt. Och paniken försvann, det kändes som att jag skulle somna eller nått. Men sen fick jag någon läskig syn av mig själv instäng i ett svart rum med ett rep runt halsen. Dvs, jag fick panik igen. Efter ett tag försvann den synen och jag kunde slappna av igen. När jag orkade öppna ögonen var allt suddigt och jag kände mig snurrig, förvirrad.
Samma sak idag, dock en annan syn. Denna gången var det två av de viktigaste personerna i mitt liv som stod på en klippa högt upp. Själv stod jag på en annan klippa och det brann.. Men det var jävligt kallt.
Shit, vad galet det låter.. Ehm, ja, någon som har en teroi?

Jag har massor av teorier vännen, sen att dom kanske inte passar in så bra alla gånger är en annan sak
Det känns som om du kanske skulle ringa och få något som lugnar när du får en "attak" det finns sådant som är milt och bra.
Sen behöver du prata med någon ganska snarast. för det är ju jätte jobbiga bilder du har.
Vad det kan vara skulle jag inte enns försöka gissa på, det kan vara vad som helst, därför ska du till läkaren, och du får inte utelämna något när du berättar, för du vill ju ha rätt hjälp.
Ring nu med en gång och säg att det är akut. så kan du väl skriva här och tala om hur det gick för dig
kramisar svava

Håller med #1

hm, jag tycker absolut att du måste åka in till akuten med en gång, för att utesluta att du har drabbats av ep, eller någonting liknande.

jag funderade på den vägen,, men vet så lite om det. men det lät allvarligt

jag funderade på den vägen,, men vet så lite om det. men det lät allvarligt

Så nu stammar jag oxå… snyggt jobbat Svava

inte dåliga talanger du har:)

Var detta i samband med en stor stress? Eller var det en händelse som utlöste denna reaktion?
I så fall kan det vara en stress-chock. Då kan kroppen uppföra sig hur tokigt som helst! Efter en stress-chock kommer ofta en panikångest-attack, som inte är speciellt trevligt att uppleva, men det går att få bort.
Jag tycker dock att du ska ringa till vårdcentralen och höra vad de säger, om de ska remittera dig vidare!

Tack för era svar, och sorry för att jag varit lite seg!
Problemet är väl att mina föräldrar inte tycker det är så viktigt.. Kan man uppsöka läkare själv när man är minderårig?
#8: Skulle nog säga att det händer när jag känner mig pressad, ev. när jag känner mig rädd också ..

Är du minderårig så kan du väl ta kontakt med skolsköterskan!
Jag vet inte annars hur bestämmelserna är

Man kan alltid även som minderårig tala med psykolog och dom har tystnadsplikt om det inte är så att du är en fara för dig själv eller andra..
märkte du att dig själv kom först :)