Hund
Åh, kul! :D
Helena

:D Hundar är så underbara.
Vad roligt har du fått den idag? Är det en vuxen vovve, flicka eller pojke? Nyfiken i en strut blev jag visst nu med alla frågor *ler*
Jag är själv lycklig hundägare och vill inte vara utan hund för allt i världen! De är absolut mina bästa vänner..
Natti natti!
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
Jag har själv hund :) Hur gammal är din? Berätta svava :) kram på dig

han är söt, snygg, men väldigt mager. 
Det är en grabb som är 1,5 år och har noll uppfostran så det gäller att vara konsikvent nu då. hmmm.
Jag fick honom igår eftermiddag.
till min katts stora förtret, men dom kommer säkert överäns med tiden.
men han har fina tänder och han går att gräva hehe i munne på om han har nått som man inte vet vad det är..
Det är bara det här med att han är mager, jag ska kolla med vetrinären om han kan ha mask.
Men han duger inte som utställnings hund för han har bara en kula.. som om jag skulle bry mig ha,, dom känner mig dåligt..
Men lite kul var det,, för om jag ska välja en scottsh så väler jag Glenfiddisch singet malt. Och han heter Malte och är från Irland..
Så fin han är din Malte
Det är inte ett så vanligt namn tycker jag men faktum är att jag har en bekant som också har en Malte fast han är en Field spaniel!
(mmm en Whiskey är väl inte helt fel vid rätt tillfälle*flinar*)
Ta du och köp avmaskningsmedel på apoteket och avmaska honom för säkerhets skull, det skadar aldrig!
Sen är ju vovvrna som oss människor såååå olika vissa är smala och andra runda…(som jag)

åååååå setter=) har en jag med…
Stort grattis till dig.
Jag drömde om en Irländs Setter när jag var barn. När jag var 12 fick jag en långhårig dvärgtax…Haha. Färgen och den långa nosen var väl lite åt setterhållet till men annars…
Trots detta var han min älskling i nästan 13 år. Den bästaste vän man kunde tänka sig…
Grattis igen.
/Maria

Grattis till ett så trevligt tillskott i familjen!
Det är underbart med djur..har själv åtta katter samt en misse som jag har som stödhem som det heter
Grattis :) Och vad roligt, hundar är underbara djur:)

grattis att du har fått en hund ,men vem fick du den av

Grattis till vovven Svava! Otroligt fin! Gosa ned dig i pälsen på honom när livet känns tufft!

siberlina.. om jag berättar kommer ni tro att jag fabulerar.. men så var det
Jag har sedan skillsmässa för 3 år sedan önskat mig en hund, vilket bara är fantasi för mig för alla hundar, även konstiga blandisar kostar 3-4 tusen, och ska jag spara ihop de så lär jag få hund vid pärleporten.
ialla fall, så satt jag och tittade på annonesr och fick läst om denna killen, och att hemmet var viktigare än priset, (som låg, kan jag säga utanfrör fantasins gränser för mig) men jag skrev till killen som hade honom och sa som det var. Och han svarade dagen innan nyår och sa att mitt brev hade rört honom och han skulle tänka på det över nyår.
annandagen ringde han och frågade om jag fortfarande ville ha honom.. och ja sa naturigtvis ja. Men så kom den lilla detaljen upp hur jag skulle få hit honom, och jag sa att han kunde få bensinpengar, men han sa,,, köp nått gått till er i stället.. så 1 timme senare ringde det pådörren och här bor han nu.. Jätte mysig och snäll..
Året kunde inte börjat bättre..
Med andra ord så tiggde jag till mig honom hehehhe.
Tiggde tycker jag låter hårt!
Jag ser det som att du öppnade ditt hem för honom och det är fint! Du måste också ha skrivit saker till ägaren som gjorde att han kände att du och ditt hem var lämpligt för hans vovve, som nu är din vovve!
Och som Malin säger gosa ned dig i pälsen på Malte och njuuut!

Han skrattade lite killen som lämnae honom, för han tyckte vi var ett stiligt par, då jag är rödhårig.
svava

Irländare är kanon för ångesten.. dom är så livsglada

Härligt med en egen vovve..dom e ju så underbara
själv har jag delad vårdnad om en tik som heter nova hon är 1 1/2 år och är en blandning mellan border collie och vanlig collie.och jag är såå glad över att hon finns för hon hjälper mig med o må bättre genom att bara finnas till
Hundar är gudomliga. Förlorade dock min livskraft 28/12-07. Älskade Pyret…