självhjälp
Där håller jag inte med dig Svava, jag tycker att du verkar ha kommit en bit på vägen redan! Att kontakta ett personligt ombud för att få hjälp är en aktiv handling som kommer från dig,
Du är aktiv här inne på forumet för att dela med dig och få ta del av andras erfarenheter. Det är också ett led i att vilja försöka åstakomma en förändring. Genom att formulera sina tankar och sätta ord på känslor så som vi gör när vi talar med varandra här inne,det är ett stort steg på vägen…
Du har skaffat hund som gör att du aktivt valt att ta ansvar för en annan levande varelses välbefinnande.. en som dessutom kommer att få dig att göra saker som att gå ut och röra dig, bry dig om även de dagar du kanske inte hade företagit dig något alls om det inte vore för Malte som du själv valt att skaffa!
Rom byggdes ju som bekant inte på en dag - som uttrycket säger- och självhjälp är många små steg i taget, men det är viktiga steg vart och ett av dem!
Så nog kämpar du aktivt på med din självhjälp Svava, du är jätte duktig tycker jag 
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta

Ja jag får säga detsamma..du berättar ju för oss här tex. det är väl en självhjälp tycker jag..Du är mer duktig än vad du tror

JAG TROR MALTE ÄR BRA FÖR DIG .ni två behöver varandra
Jag mådde bara sämre av att läsa självhjälp. Ångesten växte och jag satt och grät och skrattade på samma gång.