Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etiketterbehandlingmediciner
Läst 1381 ggr
GitteL
0

Hallå alla medlemmar!!

Detta låter tufft att ha ångest. Hoppas ni klarar av att ta er ut ur detta.

Jag undrar om det finns ni som tar tabletter mot ångest utan att prata med någon som är professionell??

Vad tycker ni om detta isåfall??

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

svava
0

Jag äter en stor dos fluoxetin varje dag. jag har gått på terapi i 5 år, men inte gjort det på 3 år nu.
jag vet inte om jag orkar börja där igen. kanske med nån ny som orkat läsa igenom journalen.

Citronmeliss
0

Jag medicinerar utan att få samtalsterapi… Har iof en mycket bra psykiater som jag är nöjd med men det blir bara några träffar per år och inte i terapisyfte utan då ventileras mest aktuell medicinering!Generad

Vad de kan erbjuda här är ett visst samtalsstöd av kurator (mer för rent praktiska göromål) och det är jag ej i behov av.

Tyvärr finns ej tillgång psykolog/terapeut något som jag däremot hade önskat mig!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Sidentass
0

Jag går heller inte på samtal…utan äter sertralen…

Karmatarerskanise
0

#2 Hur kommer det sig att det inte finns tillgång till det du behöver?

Citronmeliss
0

Det kan man fråga sig men det är väl en ekonomisk fråga misstänker jag. Ledsen

Det finns som sagt kurator och i vissa fall sjuksköterska men ingen "riktig samtalsterapi" tyvärr…

Det finns ju privata alternativ även om de inte finns nära mig men då till en kostnad som ej passar min plånbok!Förvånad

Karmatarerskanise
0

#5 Får man fråga var du bor??

Citronmeliss
0

Jepp det får du och jag svarar dig privat!Skrattande

sarocky
0

Jag äter setralin men pratar inte med någon. Jag behöver det det vet jag. Blir inte bra om jag ska fixa det med bara tabletter. Fats jag är ändå rädd.

GitteL
0

Tack för era ärliga svar. Låter jobbigt för er. Jag skrev i tråden för jag tycker det är hemskt att se att så många lider av detta och att ni inte får någon att prata med. Har hört att det skall komma fler offentliga psykologer på VC.

Ibland blir jag häpen att läkarna ej tar tag i detta för det är ju trpts allt läkande att ha ngn att ventilera allt till. Eller vad tycker ni?

Hoppas det löser sig. Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se