Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikett: ot
Läst 1141 ggr
svava
0

finns det någon här nu?

Maja
0

Jaaa!! :)

svava
0

dig har jag inte pratat med. Hur går dagen?

Maja
0

Jotack, började lite förkylt.. ;) Vaknade upp utan röst, men den bättrade på sig efter en apelsin!! ;)

Idag tänker jag bara vila, ta det lugnt.. Känner att jag börjar få allergiutslag nu så jag väntar på att medicinen ska hjälpa.. :P

Hur står det till själv? =)

svava
0

det är mörkt idag. ångesten sitter i halsen. vill men kan inte gråta.

Jag sitter och letar efter en snygg faun, för jag vill måla min hemsa gråa plastdörr som är i stora rummet.

Jag känner mig oerhört ensam denna dag

jag har tagit min meds, men det tycks inte hjälpa idag

Jag har suttit oc tittat på hundar på blocket men det är så dyrt. Jag har permanentsjuk ersättning och det är uträknat på 64% av vad jag känade 1998. så jag försöker hitta något som kassa klarar..

Maja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Får man fårga vad din ångest handlar om? Har det hänt något nyligen som gör den jobbigare just nu?

Jag hoppas att det känns bättre snart, annars finns jag här om du vill prata!! =)

Ja, hundar är dyrt, vi hittade dock våran lilla pojke för 4.500 tror jag och så var han blandras (labbe/newfoundland), en otroligt trevlig liten pojke det där, men han tror fortfarande att han är liten valp och vill gärna sitta i mitt knä om han får.. ;) Nu väger han dock 35 kg, så det börjar bli lite tungt.. :P

Maria
0

Varför inte en katt?

Jag har haft både hundar och katter och vet hur mycket det betyder för livet i sin helhet med ett husdjur.

På hittekatter i fokus kan du dessutom göra en god gärning då inte själva katten kostar så mycket. Sedan tillkommer ju försäkringar, sand, mat men oftast så är dessa kissar redan kastrerade.

Det är en underbar känsla av att känna sig behövd och älskad. Det finns ganska mycket forskning omkring hur positivt djur påverkar människor. En liten katt kan bryta ensamheten mer än man tror… Det kanske skulle göra dig gott.

/Maria